شناسه خبر : 2416

معاون بیمه تامین اجتماعی استان کرمان:

نرخ بیمه بیکاری در کرمان پایین تر از میانگین کشوری

نرخ بیمه بیکاری در کرمان پایین تر از میانگین کشوری

میثم شهابی از وجود سه هزار و ۴۰۰ بیمه بیکاری در این استان خبر داد و گفت: خوشبختانه آمار یادشده نسبت به میانگین کشوری در این زمینه پایین تر است و بیانگر اشتغال پایدار در استان است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، میثم شهابی در نشست خبری شورای هماهنگی دستگاه های زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با گرامیداشت هفته دولت با بیان اینکه بالغ بر یک میلیون و 400 هزار جمعیت استان کرمان زیرپوشش سازمان تامین اجتماعی هستند، گفت: 108 خانواده مستمر بگیر در این استان ماهیانه مستمری دریافت می کنند.

وجود 308 هزار بیمه شده اجباری در کرمان

معاون بیمه تامین اجتماعی استان کرمان با بیان اینکه 43 هزار کارفرما در استان ماهیانه لیست به تامین اجتماعی ارسال می کنند؛ گفت: در استان کرمان بالغ بر308 هزار بیمه شده اجباری وجود دارد که در این کارگاه ها مشغول به فعالیت هستند. 
شهابی با اشاره به اینکه 450 هزار بیمه شده اصلی در کرمان وجود دارد ، گفت: 146 هزار بیمه خاص به صورت توافقی با سازمان تامین اجتماعی در زمینه های مختلف از جمله بیمه اختیاری، مشاغل آزاد، قالی بافی، رانندگان و غیره قرارداد دارند. 
وی با بیان اینکه علاوه بر درمان در سازمان 18 نوع خدمات دیگر انجام می شود ،خاطرنشان کرد: خوشبختانه در سال های اخیر شرایط بیمهشدن در سازمان تامین اجتماعی آسان شده و بسیاری از موانع و مشکلات در این مسیر برداشته شده است.

افزایش هفت درصدی مستمربگیران تامین اجتماعی کرمان 

شهابی با اشاره به اینکه تعداد مستمر بگیری سازمان تامین اجتماعی هفت درصد افزایش داشته است تاکید کرد: ماهیانه 6 هزار و 700 میلیارد تومان در سطح کشور بدون اتکا به پول نفت و مالیات از طریق مشارکت کارفرمایان و بیمه شدگان به تامین اجتماعی پرداخت می شود.
وی با بیان اینکه این سازمان تنها سازمان درآمد هزینه ای در کشور است ،تصریح کرد: بسیاری از خدمات به شکل الکترونیکی برای مردم و کارفرمایان در تامین اجتماعی انجام می شود.
تامین اجتماعی استان کرمان دارای 26 شعبه اصلی 16 شعبه اقماری و هشت کارگزاری است.

 

ارسال نظر