شناسه خبر : 2396

معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری:

تکلیف بیمه هنرمندان صنایع دستی تا شهریور مشخص می‌شود

تکلیف بیمه هنرمندان صنایع دستی تا شهریور مشخص می‌شود

علی‌اصغر مونسان گفت: به‌ مناسبت هفته دولت، ۱۹۳ پروژه از ۱۹۰۰ پروژه در حال اجرا با حجم سرمایه‌گذاری ۱۷۹۰میلیارد تومان در استان‌های مختلف از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح شد.

به‌ گزارش چابک آنلاین به نقل از ایلنا، علی‌اصغر مونسان در حاشیه افتتاح 193 پروژه به مناسبت هفته دولت گفت: با افتتاح این پروژه‌ها 5 هزار تخت به مجموع تخت‌های اقامتی کشور اضافه شد و برای بالغ بر 2800 نفر شغل ایجاد خواهد شد، تلاش من و همکارانم بر این است که تا پایان دولت دوازدهم 1200 پروژه از مجموع 1900 پروژه را به بهره برداری برسانیم و 76 هزار تخت را به مجموعه تخت‌های اقامتی کشور اضافه کنیم. فکر می‌کنم ان شاء الله بتوانیم یک دوره طلایی را برای حوزه گردشگری کشور رقم بزنیم.

مونسان گفت: ضمن این که هزار پروژه در حوزه میراث فرهنگی در حال اجرا است که همکاران من با درک دغدغه مردم در حفظ و احیای بناهای تاریخی و داشته‌های فرهنگی کشور دارند تلاش می‌کنند تا امر مرمت بناهای تاریخی را با بودجه‌ای که در اختیار دارند جلو ببرند. علاوه بر این موفق شدیم مشارکت غیر دولتی را نیز در سازمان جذب کنیم.

معاون رئیس جمهوری تصریح کرد: این 193 پروژه در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بوده است. به عنوان مثال یکی از این پروژه‌ها در استان سمنان مربوط به یک کارگاه بزرگ تولید سفال است و نیز کارگاه‌های مرمت آثار تاریخی از دیگر پروژه‌ها بود.

مونسان در پاسخ به سؤالی در خصوص بیمه هنرمندان صنایع دستی نیز گفت: یکی از دغدغه‌های هنرمندان موضوع بیمه بود که خوشبختانه با تلاش معاونت صنایع دستی، دو ماه پیش تفاهم نامه‌ای با صندوق بیمه روستاییان و عشایری برای بیمه هنرمندان مناطق روستایی و عشایری به امضا رسید و ان شاء الله خبر خوشی را نیز در بخش هنرمندان شهری تا پایان شهریور اعلام خواهیم کرد.

 

ارسال نظر