شناسه خبر : 2379

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی خبر داد:

رفع ۴۰ هزار همپوشانی بیمه ای در خراسان شمالی

رفع 40 هزار همپوشانی بیمه ای در خراسان شمالی

محسن رعنایی گفت: ۴۰ هزار همپوشانی بیمه ای در استان خراسان شمالی توسط سازمان های بیمه گر شناسایی و برطرف شد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، محسن رعنایی با بیان اینکه با تشکیل بانک اطلاعاتی این همپوشانی انجام شد اظهار داشت: همچنین بانک اطلاعاتی بیماران خاص استان را نیز همسان کردیم تا مقداری از همپوشانی ها کاهش یابد.
وی تعداد بیمه شده های زیر پوشش بیمه همگانی را 131 هزار و 579 نفر دانست و گفت: در زمان اجرای این طرح بیش از 170 هزار نفر زیر پوشش قرار گرفته بودند که بعضا برخی از شهروندان یک بیمه دیگر نیز داشتند. 
وی افزود: سازمان بیمه سلامت با هماهنگی وزارت رفاه برای رفع همپوشانی اطلاعات بیمه شدگان را با سازمان تامین اجتماعی به اشتراک گذاشته است تا مقدار خیلی زیادی از موارد همپوشانی بین دو سازمان بیمه گر وجود دارد برطرف شود و همچنین بحث بیمهخدمات درمانی نیروهای مسلح و کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی نیز اقداماتی انجام شده است.
مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی با بیان اینکه در تلاش هستیم دفترچه های همپوشان را حذف کنیم گفت: 30 درصد بیمه شده های این استان بیش از یک دفترچه دارند.
رعنایی اظهار داشت: 631 هزار و 203 نفر از شهروندان این استان بیمه شده های بیمه سلامت هستند، اما برخی از بیمه شده ها دو تا سه دفترچه دارند.
وی افزود: دو دفترچه ای بودن زمینه بروز تخلفات را افزایش می دهد و همچنین منابع مالی زیادی به هدر می رود.
این مسئول اظهار داشت: به علت نبود ارتباط کامل سیستم های نرم افزاری سازمان های بیمه گر برخی از شهروندان چند دفترچه درمانی دارند که این دفترچه ها باید در فرایندی به یک دفترچه برای هر فرد کاهش یابد.
وی گفت: اکنون سازمان ها بیمه گر مختلفی در حال فعالیت و خدمات رسانی در زمینه درمان به بیمه شدگان هستند و بعضا برخی افراد چند دفترچه از سازمان های بیمه گر دریافت کرده اند.
رعنایی با بیان اینکه هر بیمه شده باید تنها یک دفترچه بیمه درمان داشته باشد افزود: بعضا برخی از افراد از چند دفترچه بودن سوء استفاده می کنند.
 هم اکنون 131 هزار و 579 نفر زیر پوشش بیمه سلامت همگانی و 57 هزار و 90 نفر نیز عضو صندوق کارکنان دولتی هستند.
بیمه شده های روستایی نیز شامل 420 هزار و 70 نفر در این استان است و یکهزار و 696 نفر نیز عضو صندوق ایرانیان یا خویشتن فرما هستند و همچنین 20 هزار و 768 نفر نیز سایر اقشار هستند.
به گفته مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی جمعیت بیمه شدگان استان بیش از 110 هزار نفر است، با احتساب افراد زیر پوشش به نوعی بیش از 50 درصد جمعیت این استان زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته اند.
71 درصد جمعیت شهری و 37 درصد جمعیت روستایی این استان زیر پوشش تامین اجتماعی هستند.
استان خراسان شمالی 863 هزار نفر جمعیت دارد.

 

ارسال نظر