شناسه خبر : 2347

مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان:

پرداخت سالانه ۱۰۰۰میلیارد تومان برای درمان بیمه شدگان

پرداخت سالانه 1000میلیارد تومان برای درمان بیمه شدگان

محمد صفدری گفت: هر سال هزار میلیارد تومان برای بهداشت و درمان بیمه شدگان این استان به موسسات دولتی و خصوصی طرف قرارداد پرداخت می شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر محمد صفدری به مناسبت هفته دولت در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: امسال پرداخت های بیمه سلامت به بخش های خصوصی و دولتی طرف قرارداد به روز شده است.
وی با بیان اینکه در سیستان و بلوچستان بیمه سلامت با تمامی موسسات خدمات رسان طرف قرارداد است، تصریح کرد: 940 موسسه تشخیصی، درمانی، بهداشتی، آزمایشگاه و داروخانه در این استان وجود دارد که بیمه شدگان بیمه سلامت می توانند از خدمات آن ها استفاده کنند.
مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان گفت: هر سال 400 میلیارد تومان برای بیمه روستاییان و عشایر پرداخت می شود.
وی تصریح کرد: طبق هماهنگی انجام شده با دانشگاه های علوم پزشکی در سیستان و بلوچستان در تمامی روستاها مراکز جامع سلامت با 18 نفر نیروی درمانی و بهداشتی به بیمه شدگان سلامت خدمت رسانی می کنند.
صفدری خاطر نشان کرد: 90 درصد نیاز بیمه شدگان روستایی و عشایر در مراکز جامع سلامت برطرف می شود و در صورتی که برای ادامه روند درمان به خدمات تخصصی یا فوق تخصصی نیاز داشته باشند پزشک خانواده مستقر در مرکز سلامت از طریق سیستم ارجاع آنان را به مراکز درمان شهری معرفی می کند.
مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان اظهار داشت: طرح استحقاق سنجی هم اینک به طور آزمایشی و از ابتدای مهر ماه به طور رسمی در این استان اجرا می شود.
وی ادامه داد: در این طرح دیگر نیازی به همراه داشتن دفترچه بیمه سلامت در مراکز درمانی و بهداشتی نیست چرا که تنها بیمه شدگان با ارائه کد ملی می توانند از خدمات مورد نیاز بهره مند شوند.
صفدری با اشاره به سیستم الکترونیک صدور دفترچه بیمه سلامت گفت: از آنجایی که شناسایی صاحب اصلی هر دفترچه بیمه از روی اثر انگشت امکان پذیر است در صورتی که فردی دفترچه بیمه خود را در اختیار دیگری قرار دهد بعد از شناسایی و ضبط دفترچه به دلیل سوء استفاده از اموال دولت به مراجع قضایی معرفی می شود.
وی افزود: به دلیل صیانت از حقوق بیمه شدگان برای مدیریت منابع سلامت به همه طرف های قرارداد بیمه سلامت اعلام شده است تا براساس راهنماییهای بالینی عمل کنند. 
مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان تصریح کرد: بر این اساس برای بیمار دارو یا خدماتی تجویز می شود که به آن نیاز دارد.

 

ارسال نظر