شناسه خبر : 2328

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس :

بیش از ۴ هزار میلیارد تومان اسناد خزانه به بیمه سلامت اختصاص یافت

بیش از ۴ هزار میلیارد تومان اسناد خزانه به بیمه سلامت اختصاص یافت

علی نوبخت از تخصیص بیش از چهار هزار میلیارد تومان اسناد خزانه به بیمه سلامت خبر داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی نوبخت با اشاره به مسئولیت سنگین وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی در شرایط فعلی، در زمینه تأمین دارو و ملزومات مصرفی اظهار کرد: امروزه در شرایط خاص کشور از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی انتظار داریم دارو و تجهیزات پزشکی را که خود توان تهیه آن را ندارند، تجویز نکنند، نباید بیماران به خارج از بیمارستان ارجاع داده شوند، مسلما این افراد نمی‌تواند دارو یا ملزومات مصرفی مورد نیاز خود را از جایی دیگر تامین کنند.

نوبخت اظهار کرد: باید در شرایط تحریم مایحتاج مصرفی و داروها در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در دسترس مردم قرار گیرد و این مسئله با همت و تلاش  روسای بیمارستان‌های دولتی و خصوصی، با وجود مسائل مختلف و شرایط سخت کشور در زمان تحریم قابل انجام است.

وی ادامه داد: همچنین باید استراتژی‌هایی در خصوص طرح تحول نظام سلامت و با هدف ارجاع بیماران برای تأمین دارو، تجهیزات و ملزومات پزشکی به خارج از مراکز درمانی و بیمارستان‌ ها طراحی شود.

 لزوم همکاری روسای بیمارستان های دولتی و خصوصی

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس عنوان کرد: در حالت عادی کمبود 30 قلم دارو در ایران و دنیا یک مسئله عادی محسوب می شود، اما در حال حاضر حدود 200 قلم کمبود دارویی در کشور وجود دارد  و مسئولان سازمان غذا و دارو تمام تلاش خود را جهت رفع این مسئله  انجام می دهند.

وی بیان کرد: کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در شرایط سخت تحریم در کنار وزارت بهداشت قرار گرفته و از هرگونه کمک یا تصویب بودجه برای تأمین دارو و تجهیزات پزشکی و ملزومات مصرفی دریغ نخواهد کرد.

پرداخت 3 هزار میلیاردی بیمه سلامت به دانشگاه های علوم پزشکی

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: وزارت بهداشت از بودجه در نظر گرفته شده مجلس رضایت دارد اما باید برای انباشت بدهی که از گذشته باقی مانده فکری کرد، در همین راستا مجلس مبلغ 4750 میلیارد تومان از اسناد خزانه در اختیار بیمه سلامت قرار خواهد داد و خوشبختانه در هفته گذشته 3000 میلیارد تومان به بیمه سلامت داده شده است.

وی اظهار کرد: بیمه سلامت بودجه 3000 میلیارد تومانی در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور قرار داده است تا بدهی‌ این مراکز به شرکت‌های پخش داروخانه‌ها و آزمایشگاه‌ها پرداخت شود.

 

ارسال نظر