شناسه خبر : 2246

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش:

۱۲۰ هزار معلم در مدارس غیردولتی بیمه نشده‌اند

۱۲۰ هزار معلم در مدارس غیردولتی بیمه نشده‌اند

زرافشان گفت: مدارس غیردولتی حدود ۲۰۰ هزار معلم بازنشسته، شاغل رسمی و نیروی آزاد دارند که ۱۲۰ هزار نفر بیمه نشده‌اند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی زرافشان‌ معاون آموزش متوسطه‌ در برنامه پرسشگر‌ درباره رسیدگی به وضعیت نیروی انسانی در مدارس غیردولتی‌ اظهار کرد: مدارس غیردولتی‌ حدود 200 هزار معلم بازنشسته‌، شاغل رسمی و نیروی آزاد دارند که از مجموع این تعداد 120 هزار نفر بیمه نشده‌اند البته برخی از این افراد به دلیل آنکه بازنشسته یا شاغل رسمی هستند ضرورتی‌ به بیمه ندارند.

وی ادامه داد: بازرس‌هایی برای رسیدگی به وضعیت بیمه معلمان به مدارس مراجعه کرده اند تا لیست کارکنان را کنترل کنند بر این اساس مؤسس موظف است تا کارکنانش‌ را تحت پوشش بیمه قرار دهد.

زرافشان در بخش دیگری از صحبت‌هایش به موضوع عدالت آموزشی اشاره کرد و گفت: عدالت آموزشی در 2 بعد‌ کمی یعنی میزان دسترسی به آموزش و کیفی یعنی کیفیت آموزش‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد؛ بر اساس آخرین‌ آمارها نرخ پوشش تحصیلی در دوره دبستان 98 درصد است و تقریباً تمام دانش آموزان‌ در این دوره مدرسه می‌روند.

مجلس برای رفع تبعیض‌ شرایط معلمان می‌تواند کمک کننده باشد

زرافشان به نرخ پوشش تحصیلی در دوره متوسطه اول هم اشاره کرد و گفت: این نرخ در متوسطه اول 94 درصد برآورد شده است که مربوط به گروه سنی 12 تا 14 سال می‌شود البته در این گروه سنی برخی تکرار پایه دارند و سه درصد به متوسطه‌ اول نرسیده‌اند.

وی درباره نرخ پوشش تحصیلی در متوسطه دوم تصریح کرد: این نرخ برای دانش آموزان متوسطه دوم 82 درصد برآورد شده است.

زرافشان با اشاره به انتقاداتی مبنی بر نامناسب بودن میزان دستمزد معلمان در مناطق محروم‌ گفت: صرفاً با افزایش حقوق معلمان انگیزه آنها افزایش پیدا نمی‌کند؛ امروز معلمان ما از تبعیض‌ رنج می‌برند و انتظار دارند از حقوق و مزایای حداقلی سایر کارمندان بهره‌مند شوند.

معاون آموزش متوسطه‌ با بیان اینکه مجلس برای رفع تبعیض‌ شرایط معلمان می‌تواند کمک کننده باشد، تصریح کرد: اقدام برای کاهش فاصله بین معلمان و سایر کارمندان به افزایش حداقلی انگیزه‌ آنها کمک می‌کند.

زرافشان‌ به موضوع کاهش تنوع مدارس هم اشاره و تصریح کرد: گام‌هایی برای کاهش تنوع مدارس برداشتیم‌ اما مخالفت‌هایی در این مورد وجود دارد.

 

ارسال نظر