شناسه خبر : 2193

مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر:

گسترش پوشش بیمه ای روستائیان

گسترش پوشش بیمه ای روستائیان

واعظ مهدوی گفت: قرار است روستائیان از طریق تعاونی‌های دهیاری‌ بیمه شوند و با حمایت این تعاونی‌ها، پوشش بیمه‌ای روستایی نیز گسترش می‌یابد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از فارس، واعظ مهدوی گفت: تفاهم‌نامه‌ای داریم که روستائیان از طریق تعاونی‌های دهیاری‌ بیمه شوند تا بتوانیم گام مثبتی برای این قشر مولد و زحمت‌کش و قانع جامعه، برداریم.

وی افزود: در شرایط امروز دولت قصد دارد از روستائیان که جزء آسیب‌پذیرترین اقشار جامعه هستند، حمایت کند که یکی از مهم‌ترین حمایت‌های دولت، حمایت‌های بیمه‌ای روستائیان و عشایر است.

واعظ مهدوی تاکید کرد: در شرایط تحریم و در زمانی که ترامپ وقیحانه می‌گوید می‌خواهد نظام ما را نابود کند، روستا یک سنگر مهم مقاومت محسوب می‌شود،‌ چون روستائیان یکی از مهم‌ترین نیروهای مولد کشور هستند.

مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر، لایه‌های مختلف حمایتی را برشمرد و گفت: لایه اول، مساعدت‌های اجتماعی است که مخصوص افراد ناتوان و معلول است که توانایی کار کردن ندارند. مسئول این لایه، سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی است. در لایه دوم، بیمه‌های پایه هستند که مخصوص کارگران و کارمندان است و لایه سوم هم بیمه‌های تکمیلی است.

وی ضمن تشریح خدمات صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر اظهار داشت: صندوق قرار است نیاز بیمه پایه کشاورزان و روستائیان را برآورده کند. این درحالی است که کشاورزان، کارگر و کارمند نیستند که کارفرمایی داشته باشند، لذا دولت در یک اقدام ابتکاری و به قدردانی از تلاش زحمات روستاییان و عشایر،  بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر را تعریف کرد که تنها یک‌سوم حق بیمه را روستاییان می‌دهند و دوسوم حق بیمه را خود دولت بجای کارفرما پرداخت می‌کند.

مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر تصریح کرد: روستاییان می‌توانند تنها با پرداخت ۲۰هزار تومان در ماه بیمه شوند تا در صورت ازکارافتادگی و فوت و بازنشستگی از مزایای بیمه بهره‌مند شوند.

واعظ مهدوی ابراز امیدواری کرد تا با حمایت و کمک تعاونی‌های دهیاری‌ها، پوشش بیمه‌ای روستایی گسترش یابد.

 

ارسال نظر