شناسه خبر : 2186

نماینده مردم گرمسار در مجلس:

شرکت گاز هیچ عملکردی در حوزه بیمه خسارت گاز نداشته است/ شرکت ملی گاز باید پول مردم را برگرداند

شرکت گاز هیچ عملکردی در حوزه بیمه خسارت گاز نداشته است/ شرکت ملی گاز باید پول مردم را برگرداند

غلامرضا کاتب گفت: شرکت ملی گاز در سال ۱۳۹۵ حدود ۱۵ میلیارد تومان از مشترکان بابت خسارت بیمه پول دریافت کرده که طبق گزارش دیوان محاسبات تخلف محسوب شده و باید طبق رای دیوان این مبالغ به مردم بازگردانده شود

به گزارش چابک آنلاین به نقل از فارس، غلامرضا کاتب نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز دوشنبه پارلمان در سوال خود از بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت درخصوص علت دریافت غیرقانونی مبالغی در تعرفه گاز مصرفی مشترکان اظهار داشت: وزارت نفت در سال‌های گذشته اقدام به دریافت مبالغی در قبوض گاز مشترکین تحت عنوان بیمه خسارت گاز کرده است. 

وی افزود: اما بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد شرکت گاز در این سال‌ها هیچ عملکردی دز این خصوص نداشته است.

کاتب ادامه داد: در یکی از سال‌های گذشته حتی از میان شرکت‌های بیمه شرکت‌کننده در مناقصه، برنده‌ای وجود نداشته است و عملا قراردادی میان شرکت گاز و شرکت‌های بیمه برای پرداخت خسارت منعقد نشده است. 

وی همچنین به ماده 12 قانون الحاقی برخی مواد قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب اسفند ماه سال 93 اشاره کرد و گفت: براساس این ماده اجازه دریافت مبالغی از مشترکین برای بیمه خسارات گاز داده شده است اما مشروط به لحاظ کردن در بودجه سنواتی است. 

نماینده مردم گرمسار در مجلس ادامه داد: علی‌رغم عدم اجازه مجلس شورای اسلامی به دولت در قانون بودجه سال 95، شرکت گاز کماکان این مبالغ را در قبوض مشترکین دریافت کرده است. 

وی ادامه داد: شرکت گاز در سال ۱۳۹۴ براساس قانون بودجه در قبوض مشترکین گاز مبلغ یک هزار تومان جهت بیمه خسارات مالی و جانی اعم از فوت، نقص عضو و جبران هزینه‌های پزشکی ناشی از انفجار و آتش‌سوزی دریافت کرده که در سال ۱۳۹۵ مجددا این مبالغ در قبوض مشترکین بدون مصوبه قانونی لحاظ شده است.

وی بر همین اساس اضافه کرد: یعنی در سال ۱۳۹۵ حدود ۱۵ میلیارد تومان را شرکت ملی گاز از مشترکان بابت خسارت بیمه پول دریافت کرده که طبق گزارش دیوان محاسبات تخلف محسوب شده و باید طبق رای دیوان این مبالغ به مردم بازگردانده شود، لذا وزیر توضیح دهد که آیا این اتفاق رخ داده است یا نه؟

نماینده گرمسار در پاسخ به این پرسش که چرا برخوردی با متخلفان صورت نگرفته است، گفت: چه‌طور وقتی مردم تخلفی را انجام می‌دهند با آنها برخورد می‌شود، اما مسئولان متخلف تحت مجازات قرار نمی‌گیرند.

کاتب ادامه داد: اکنون وضعیت شرکت‌های مرتبط با گاز، برق و آب به گونه‌ای شده به محض ورود مشکل صحبت از افزایش قیمت می‌کند این آسان‌ترین راه است، اما بهترین شیوه‌ی مدیریتی نیست، چرا باید هزینه‌های سربار شرکت‌ها را مردم پرداخت کنند، چرا وقتی تصویب شد که شرکت‌ها هزینه‌هایشان را کاهش داده و بهره‌وری را افزایش دهند، این اتفاق رخ نداد.

وی با بیان این‌که امروز کشور گران اداره می‌شود و هزینه شرکت‌های دولتی بالاست، گفت: مدیریت کاهش هزینه نداریم. نباید مردم از جیب‌شان هزینه‌های سرباری شرکت‌ها بدهند.  

وی تاکید کرد: شرکت ملی گاز باید به هر طریقی پول مردم را برگرداند این حق‌الناس است شرکت گاز اجازه این کار را نداشت.

 

ارسال نظر