شناسه خبر : 2178

بازنشستگی پیش از موعد؛

وضعیت نامشخص بازنشستگی۳۴۶ کارگر نیشکر هفت تپه

وضعیت نامشخص بازنشستگی۳۴۶ کارگر نیشکر هفت تپه

بازنشستگی پیش از موعد ۳۴۶ نفر از کارگران مجتمع نیشکر هفت تپه به دلیل عدم واریز ۴ درصد از حق بیمه توسط کارفرما به تاخیر افتاده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایلنا، برخی منابع کارگری در مجتمع نیشکر هفت تپه گزارش دادند: ۳۴۶ نفر از کارگران این واحد تولیدی از چندین ماه پیش به این‌سو مشمول بازنشستگی تحت قانون مشاغل سخت و زیان‌آور قرار دارند اما به دلیل آنکه کارفرمای آنها هنوز سهم ۴ درصدی حق مربوط به سابقه سخت و زیان‌آور آنها را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت نکرده است، فعلا در وضعیت نامشخصی قرار دارند.

طبق اظهارات کارگران مجتمع نیشکر هفت تپه؛ کارفرمای این واحد تولیدی به بهانه ناتوانی مالی از پرداخت هزینه بازنشستگی این تعداد کارگر خوداری می‌کند.

به ادعای این کارگران؛ ارزش مجموع هزینه حق بیمه مربوط به سابقه سخت و زیان‌آور ۳۴۶ کارگر بین ۴۰ تا ۵۰ میلیارد تومان برآورد می‌شود.

از قرار معلوم، تعدادی از این کارگران بازنشسته برای پیگیری مطالبات صنفی خود روز گذشته در چهارمین روز از اعتراض کارگران مجتمع هفت تپه؛ همکاران شاغل خود را همراهی می‌کردند.

طبق اظهارات این کارگران؛ روز به روز بر تعداد کارگرانی که مانند آنها با مشکل بازنشستگی مواجه هستند، افزوده می‌شود و این درحالی‌ست که مهم‌ترین مشکل آنها این است که سازمان تامین اجتماعی از تاریخ ۱۴ مهر ماه سال ۹۳ سهم ۴ درصدی حق بیمه اضافی را تا دو برابر افزایش داده است.

کارگران اعلام کردند: از آنجا که کارفرما در حالت عادی برای پرداخت سهم بیمه اضافی مشکل مالی داشته است به طور قطع با افزایش این مبلغ دیگر احتمال بازنشستگی پیش از موعد آنها کمرنگ‌تر خواهد شد.

 

ارسال نظر