شناسه خبر : 2127

رئیس کل بیمه مرکزى:

٢١ میلیون وسیله نقلیه شخصى بیمه شخص ثالث دارند/ آموزش های مدرسه‌ای برای فرهنگ سازی در حوزه بیمه

٢١ میلیون وسیله نقلیه شخصى بیمه شخص ثالث دارند/ آموزش های مدرسه‌ای برای فرهنگ سازی در حوزه بیمه

سلیمانى امیرى با اشاره به اینکه ۲۱ میلیون وسیله نقلیه بیمه شخص ثالث دارند، گفت: هرچه در فرهنگ‌سازی بیشتر سرمایه‌گذاری کنیم هزینه بیمه‌ها کاهش پیدا می‌کند

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سلیمانى امیرى رئیس کل بیمه مرکزى در افتتاحیه دومین جشنواره کشورى سوانح و حوادث با محوریت پویش ملى ٣٠-٦٠ که در رادیو سلامت برگزار شد، گفت: انتظار ما این است که با فرهنگ سازى و رعایت قوانین و مقرارت شاهد کاهش حوادث جاده اى باشیم.

وى ادامه داد: بیمه مرکزى، شرکت هاى بیمه اى و وزارت بهداشت و درمان بعد از وقوع سوانح وارد میدان مى شوند و بخش هاى فرهنگى، نیروى انتظامى و تجهیزات مناسب و ایمنى خودروها پیش از آنکه بیمه ها و وزارت بهداشت وارد صحنه شوند، نقش دارند.

رئیس کل بیمه مرکزى بیان کرد: مهمترین مسئله اى که در حوادث ما را رنج مى دهد این است که ٢١ میلیون وسیله نقلیه بیمه نامه شخص ثالث ندارند این در حالى است که آمار وسایل نقلیه در کشور بیش از اینهاست.

رئیس بیمه مرکزی گفت: بیمه در سرتاسر جهان با این هدف ایجاد شده است که امنیت روحی ، روانی و اجتماعی مردم را تامین کند. چتر بیمه بر سر مردم در آن زمان است که اگر حادثه‌ای رخ داد بتوان هزینه آن را جبران کرد البته بیمه زمانی می‌تواند کار خود را درست انجام دهد که سرانه دریافتی بیمه با پرداختی‌ها یکسان باید.

امیری سلیمانی اظهار کرد: شرکت‌های بیمه‌ای در صورتی که سرانه بیمه دریافتی‌شان با پرداختی‌ها و هزینه‌های جاری تطابق نداشته باشد، نمی‌توانند وظایف خود را انجام دهند و در نهایت با تاخیر، خسارت رانندگان و آسیب دیدگان را پرداخت می‌کنند که این موجب نارضایتی مردم می‌شود.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: آمار کشته‌شدگان حوادث ترافیکی در کشور ما کاهش یافته اما تعداد مجروحان بیش از گذشته شده است گاهی هزینه پرداخت دیه به مجروحان بیشتر از فوت شدگان می‌شود لذا  باید تلاش کنیم آمار مجروحان کاهش پیدا کند زیرا در این صورت است که شرکت‌های بیمه می‌توانند خدمات بهتری به مردم بدهند.

آموزش های مدرسه‌ای برای فرهنگ سازی در حوزه بیمه

سلیمانی امیری تصریح کرد: هرچه در فرهنگ‌سازی بیشتر سرمایه‌گذاری کنیم هزینه بیمه‌ها کاهش پیدا می‌کند و در این راستا درس‌هایی را در مدارس گنجاندیم و آموزش‌هایی را به دانش آموزان می‌دهیم.

وی بیان کرد: خودروسازان باید دقت کنند و از تجهیزاتی استفاده کنند که تلفات حوادث ترافیکی کم شود یا میزان خسارت‌ها کاهش پیدا کند. طبق قانون بیمه از سال 90 تاکنون 2 هزار و 200 میلیارد تومان به نیروی انتظامی و بیش از 5 هزار میلیارد تومان به وزارت بهداشت پرداخت کرده‌ایم که به اعتقاد ما این پول‌ها سرمایه‌گذاری است و خسارت نیست.

 

ارسال نظر