شناسه خبر : 2126

مدیرکل بیمه سلامت گیلان:

۲۰۰ هزار نفر در گیلان تحت پوشش بیمه سلامت

200 هزار نفر در گیلان تحت پوشش بیمه سلامت

علی اکبری گفت: در زمان حاضر، ۲۰۰ هزار نفر در این استان تحت پوشش طرح بیمه همگانی سلامت قرار دارند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، علی اکبری شنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان گیلان در رشت افزود: طرح پوشش بیمه سلامت همگانی در راستای سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه سلامت و سیاست های سلامت محوری دولت تدبیر و امید مبنی بر پوشش بیمه پایه همگانی و اجباری آحاد مردم در اول اردیبهشت سال 93 در سراسر کشور از جمله در گیلان به اجرا درآمد.
وی با بیان این که در زمان حاضر بیمه شدگان بیمه سلامت در گیلان در مراکز درمانی دولتی از خدمات بهره مند می شوند، اظهار کرد: متقاضیان برای بهره مندی از خدمات در مراکز خصوصی می توانند تحت پوشش بیمه ایرانیان (از بیمه های بیمه سلامت) قرار گیرند که در زمان حاضر پنج هزار نفر در استان تحت پوشش این بیمه هستند.
اکبری در ادامه سخنانش مدیریت هزینه و منابع را از اهداف مهم سازمان بیمه سلامت در سال جاری عنوان و خاطر نشان کرد: در راستای این اهداف بایستی در بخش کنترل هزینه و مناسب سازی بین مصارف و هزینه به صورت جدی ورود کنیم.
مدیرکل بیمه سلامت استان گیلان از همه سازمان و نهادهایی که برای ارائه خدمات سلامت به بیمه شدگان، طرف قرارداد این مجموعه هستند خواست تا در جهت مدیریت منابع و مصارف به آنها کمک کنند.
وی با اشاره به فعالیت نرم افزار دیده بان به منظور کنترل عملکرد پزشکان طرف قرارداد تصریح کرد: با این نرم افزار عملکرد پزشکان هر سه ماه در زمینه هایی از جمله تعداد ویزیت، اقلام آزمایش، رادیولوژی و غیره مورد بررسی قرار می گیرد.
وی با بیان اینکه خیلی از هزینه ها غیرضروری است، خاطر نشان کرد: همه بیمه شدگان تحت پوشش بیمه سلامت در استان گیلان بایستی خدمات دریافت کنند اما با توجه به کنترل منابع و هزینه بایستی در صورت نیاز بیمار به او خدمات ارائه و از هزینه های غیرضوری خودداری شود.
بر اساس آخرین آمار، یک میلیون و 300 هزار نفر در استان گیلان تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

 

ارسال نظر