شناسه خبر : 2071

مدیرکل کمیته امداد خمینی(ره) قم:

مستمری مددجویان کمیته امام خیمنی(ره) در قم ۱۴ درصد افزایش یافت

مستمری مددجویان کمیته امام خیمنی(ره) در قم ۱۴ درصد افزایش یافت

اکبر میرشکار با بیان اینکه ۱۴ درصد مستمری مددجویان افزایش یافته است، گفت: ۲ هزارو ۶۱۷ زن سرپرست خانوار در قم تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار دارند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر، اکبر میرشکار در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در مشارکت مردم با کمیته امداد ۱۸ درصد رشد در ۴ ماهه اول سال جاری داشته‌ایم و در برخی سرفصل‌های حوزه صدقات رتبه نخست کشوری را دارا هستیم.

وی با بیان اینکه در سال گذشته هر قمی ۲۹ هزار و ۵۰۰ تومان به کمیته امداد کمک کرده است، افزود: با توجه به وضعیت اقتصادی میزان درخواست‌ها به ما بیشتر شده است به گونه‌ای که در ۴ ماه اول سال جاری این میزان به دو برابر رسیده است.

مدیرکل کمیته امداد خمینی(ره) استان قم با اشاره به افزایش مراجعات به کمیته امداد، از مردم خواست تا کمک‌های خود را به این سازمان همواره داشته باشند و تصریح کرد: ۶۲ میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال در کمیته امداد دیده شده است که از این میزان ۴۳ میلیارد تومان مخصوص ایجاد اشتغال پایدار در روستاها است.

میرشکار با اشاره به اینکه در این خصوص در روستاها در طی یک ماه گذشته ۷۰۰ نفر را شناسایی کرده‌ایم که پیش بینی می‌کنیم ۱۵۰۰ نفر در روستاهای قم شامل این تسهیلات شوند، گفت: جهت دریافت تسهیلات به مددجویان کمیته امداد با سرانه ۲۰ میلیون تومان تا کنون ۲۵۵ نفر را به بانک‌ها معرفی کرده‌ایم که بانک‌ها نیز لازم است تا سرعت عمل خود را در پرداخت تسهیلات بالا ببرند.

وی افزود: جمع وام اشتغال سال ۹۷ ما ۷۲ میلیارد تومان است و علاوه بر این بسته‌های تشویقی نیز برای شرکت‌ها و کارخانه‌ها برای جذب مددجویان خواهیم داشت.

خرید ۱۶۱ مسکن تا پایان سال

مدیرکل کمیته امداد خمینی(ره) استان قم در خصوص مسکن با توجه به این که سرانه کمیته امداد در این خصوص ۴۰ میلیون تومان برای خرید است، افزود: باید ۱۶۱ مورد مسکن را تا پایان سال خریداری نماییم و ۵۹۰ مورد هم تعمیر منزل انجام دهیم که بیش از ۱۶۰ مورد آن انجام شده است.

وی با بیان اینکه ۱۴ درصد مستمری مددجویان افزایش یافته است، عنوان کرد: ۲ هزار و ۶۱۷ نفر از زنان سرپرست خانوار را تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار داده‌ایم.

میرشکار اعزام هزار و ۵۹۱ نفر در ۴ ماه سال جاری به مشهد مقدس، ۸۷۵ نفر به اردوهای مناطق دیگر کشور را از برخی اقدامات برشمرد و افزود: یکی از اقدامات خوبی که صورت گرفته است طرح مدل راهبری شغلی با همکاری بخش خصوصی است که در این طرح برای ایجاد شغل و پایداری آن آموزش، مشاوره و نظارت را انجام می‌دهیم.

وی در ادامه گفت: فاز نخست طرح دوباره زندگی در قم ۱۵ نفر را شامل شد که باعث ازدواج مجدد مددجویان تحت پوشش کمیته امداد شد.

افزایش ۱۴ درصدی پرداخت صدقه در قم

اکبر رشیدی، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) قم نیز در این جلسه گفت: در حوزه صدقات تا نیمه مردادماه امسال مبلغ ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از مردم پول جمع‌آوری‌شده که ۱۴ درصد رشد داشته است.

وی افزود: در حوزه زکات ۶۰ درصد و طرح‌های مبتنی بر نیاز هم با افزایش یک‌درصدی رشد مواجه بوده و درمجموع ۱۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از مردم قم از ابتدای سال جاری تاکنون پول جمع‌آوری‌شده و به نیازمندان کمک شده است.

 

ارسال نظر