شناسه خبر : 2063

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی:

۱۱ هزار و ۵۰۰ راننده در آذربایجان غربی بیمه تکمیلی شده اند/ فعالیت ۱۷ هزار دستگاه وسلیه نقلیه باری در آذربایجان غربی

11 هزار و 500 راننده در آذربایجان غربی بیمه تکمیلی شده اند/ فعالیت 17 هزار دستگاه وسلیه نقلیه باری در آذربایجان غربی

ارسلان شکری گفت: از ابتدای اجرای طرح بیمه تکمیلی رانندگان خودروهای باری در استان، ۱۱ هزار و ۵۰۰ راننده در طرح بیمه تکمیلی ثبت نام کرده و جزو مشمولان آن قرار گرفته اند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، ارسلان شکری در بازدید از پایانه بار شهر ارومیه افزود: این آمار بیش از 50 درصد فعالان این بخش را تشکیل می دهد و هر روز در حال افزایش است.
وی ادامه داد: طبق ابلاغیه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای مبنی بر اجرای طرح بیمه تکمیلی درمان، عمر و حوادث رانندگان بخش حمل و نقل کالا استقبال خوبی از این طرح انجام گرفته است.
وی اضافه کرد: این طرح با توجه ویژه دولت تدبیر و امید اجرا می شود که در راستای آن بخشی از مطالبات رانندگان تحقق می یابد.​
آمدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی بیان کرد: روزانه بین 2 هزار و 600 تا سه هزار بارنامه در بخش حمل و نقل کالا در استان صادر می شود که این امر حکایت از فعالیت مستمر رانندگان در راستای چرخش چرخ های اقتصادی دارد.
شکری افزود:در حال حاضر17 هزار دستگاه وسلیه نقلیه باری در آذربایجان غربی فعالیت می کند.
وی تاکید کرد: باید تمامی اقدامات در راستای بهینه سازی امور رانندگان در این بخش و بهبود شرایط کاری آنها بکار گرفته شود.
وی بیان کرد: زیباسازی محیط اعلام بار رانندگان، پایانه های بار و ارائه امکانات خدماتی و تفریحی برای رانندگان در در دستور کار این اداره کل قرار دارد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: افزایش نرخ 20 درصدی کرایه حمل، حل مشکلات بیمه ای، اجرای طرحبیمه تکمیلی رانندگان و ارائه تجهیزات و لاستیک با نرخ دولتی به رانندگان از دیگر اقدامات در نظر گرفته شده توسط این اداره کل برای رانندگان در سال جاری است.
شکری افزود: طرح واردات لاستیک خارجی با هزینه پایین به صورت پایلوت در استان آذربایجان غربی اجرا می شود که در صورت مشاهده نتایج مطلوب در سایر استان ها نیز به اجرا در می آید.
آذربایجان غربی 12 هزار کیلومتر جاده دارد که از این میزان هشت هزار و 500 کیلومتر را راه های روستایی تشکیل می دهند.
این استان یکی از استان های فعال در برقراری مسیر جاده ای با دیگر استان های کشور و کشورهای همسایه به شمار می رود و روزانه ها دهها اتوبوس از ارومیه و دیگر شهرهای استان، مسافران را به استان های دیگر جابجا می کنند.
بیش از 30 هزار نفر در بخش حمل و نقل کالا در آذربایجان غربی فعال است.

 

ارسال نظر