شناسه خبر : 20505

چگونه رایگان بیمه شویم؟

چگونه رایگان بیمه شویم؟

مدیر کل دفتر خدمات عمومی سازمان بیمه سلامت با بیان اینکه مردم می‌توانند در منزل با تلفن‌های همراه وارد سامانه شهروندی شده و روند کار بیمه‌ای خود را انجام دهند گفت: مردم در هر ساعت از شبانه روز می‌توانند به سامانه مراجعه کرده و خود را بیمه کنند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از فارس، مسعود مشایخی مدیر کل دفتر خدمات عمومی سازمان بیمه سلامت با برنامه «صبح و گفتگو» در مورد بیمه درمانی مصاحبه تلفنی کرد.

مشایخی گفت: ساز و کار بیمه سلامت برای همه افراد کشور فراهم است اما اگر کسی فاقد پوشش بیمه است ناشی از آن است که خود فرد اقدامی برای تحت پوشش قرار گرفتن انجام نداده است.

وی ادامه داد: از سال 84 تمام افراد روستایی را تحت پوشش بیمه سلامت قرار داده‌ایم و همچنین افراد شهری اگر تمکن مالی داشتند در قالب صندوق ایرانیان خودشان را بیمه کرده‌اند و اگر تمکن مالی نداشتند در قالب صندوق بیمه سلامت همگانی بدون پرداخت ریالی بابت حق بیمه، امکان بیمه کردن داشتند که در حال حاضر بالای 5/13 میلیون نفر عضو این صندوق هستند.

مدیر کل دفتر خدمات عمومی سازمان بیمه سلامت در مصاحبه با رادیو گفت و گو تشریح کرد: کافی است فرد با کارت ملی کل اعضای خانواده و یک قطعه عکس به دفتر پیشخوان مراجعه کرده و خود را بیمه کند.

مشایخی در مورد عدم اطلاع افراد در مورد رایگان بودن بیمه سلامت اظهار کرد: اگر کسی هنوز بیمه نشده، پروژه جدیدی امسال تعریف شده تا به درب منازل افراد مراجعه کرده و ساز و کار بیمه‌ای آن‌ها را پیگیری کنیم.

وی همچنین با بیان اینکه مردم می‌توانند در منزل با تلفن‌های همراه وارد سامانه شهروندی شده و روند کار بیمه‌ای خود را انجام دهد خاطرنشان کرد: مردم در هر ساعت از شبانه روز می‌توانند به سامانه مراجعه کرده و خود را بیمه کنند.

این مدیر کل تشریح کرد: پیش فرض ما این است که تمام ایرانیان با شماره ملی می‌توانند در صورت تمایل، در منزل خود بدون ریالی هزینه خود را تحت پوشش بیمه سلامت قرار دهند. بیمه سلامت در همه جای دنیا اجباری است اما در ایران این ساز و کار وجود ندارد و به همین دلیل افراد در زمان بیمار شدن، به فکر بیمه شدن می‌افتند.

مشایخی همچنین در مورد بیمه حاشیه نشینان بیان کرد: بیشتر افرادی که هنوز تحت پوشش بیمه نیستند جزو حاشیه نشینان و محلات کم برخوردار کشورند. برای تحت پوشش قرار دادن آنها در این محلات با شناسایی افراد فاقد بیمه، از موهبت بیمه به صورت رایگان بهره مند خواهند شد که این پروژه به مدت یک ماه است که کلید خورده است.

وی گفت: افرادی که بیمه رایگان دریافت کرده‌اند، خدمات خود را باید از طریق مراکز دولتی دانشگاهی و نظام ارجاع مبتنی بر پزشک خانواده دریافت کنند.

ارسال نظر