شناسه خبر : 2048

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری:

آغاز ثبت‌نام «وام ضروری» بازنشستگان/ تدوین بسته جدید بیمه تکمیلی/ خروج تامین اجتماعی از ۶۷ شرکت زیان‌ده

آغاز ثبت‌نام «وام ضروری» بازنشستگان/ تدوین بسته جدید بیمه تکمیلی/ خروج تامین اجتماعی از ۶۷ شرکت زیان‌ده

جمشید تقی زاده از آغاز ثبت‌نام «وام ضروری» بازنشستگان از اول شهریور ماه خبر داد و گفت: دو میلیون بازنشسته به همراه خانوادهایشان تحت پوپشش بیمه تکمیلی هستند و در بسته جدید اولین اقدام حمایت از ۳۲ هزار بیمار صعب‌العلاج است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایلنا، جمشید تقی زاده، امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با بیان اینکه با توجه به سیاست‌های کلان ابلاغی رهبری، رئیس جمهوری پاسداشت منزلت بازنشستگان را به عنوان اصلی مهم سرلوحه برنامه‌های خود قرار داده است، گفت: صندوق بازنشستگی نیز ارائه مطلوب خدمات را تا حد ممکن برنامه‌ریزی کرده است.

وی به سیاست خروج از بنگاه‌داری اشاره کرد و گفت: امسال تعدادی از شرکت‌ها از طریق بورس و فرابورس به بخش خصوصی واگذار شده و سود حاصله را در بازار پول و سرمایه گذاشتیم.

تقی زاده ادامه داد: خروج از ۶۷ شرکت زیان ده و کم بازده را در اولویت کاری قرار دادیم. توجه و تعیین استراتژی برای ۹ شرکت سودآور خارج از استراتژی را نیز مدنظر قرار داده و مدیریت ۲۳ شرکت را به زیر ۵۰ درصد سهام واگذار می کنیم.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه ثبت نام وام ضروری از اول شهریور شروع و از مهر واگذار می‌شود، اظهار کرد: تعداد وام‌ها از ۳۰۰ هزار به ۴۰۰ هزار نفر و مبلغ آن را از ۴میلیون به ۵ میلیون تومان افزایش یافته و اعتبار آن دو هزار میلیارد تومان و کارمزد آن چهار درصد است.

تدوین بسته جدید بیمه تکمیلی

وی با اشاره به تدوین بسته جدید بیمه تکمیلی گفت: دو میلیون بازنشسته به همراه خانوادهایشان تحت پوپشش بیمه تکمیلی هستند و در بسته جدید اولین اقدام حمایت از ۳۲ هزار بیمار صعب‌العلاج است. همچنین صندوق در راستای سیاستهای حمایتی و جبرانی در پوشش هزینه‌های توانبخشی، مبلغ توانبخشی را امسال به ۵۴۰ هزار تومان برای هر بازنشسته افزایش داده است.

تقی زاده ادامه داد: با الکترونی شدن پرداخت هزینه‌های درمانی پروسه‌های طولانی دریافت هزینه‌های درمانی از شرکت بیمه‌گر از یک ماه به ۴۸ ساعت کاهش یافته است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه در تلاش هستیم با گسترده کردن زیرساخت‌های بیمه ملت که سهام آن متعلق به صندوق بازنشستگی است  در آینده با تحت پوشش دادن بازنشستگان رضایت آنها را بهتر از قبل فراهم کنیم، افزود: در حال حاضر بازنشستگان از خدمات بیمه تکمیلی آتیه‌سازان حافظ بهره می‌گیرند اما اگر رضایت بیمه‌شدگان با این بیمه‌گر جلب نشد حتما تصمیمات جدی درباه آن خواهیم گرفت. چراکه آتیه‌سازان موظف به اجرای سیاست‌های کلان صندوق بازنشستگی کشوری است.

افزایش کمک هزینه سفر به ۷۴۰ هزار تومان

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سفرهای زیارتی و سیاحتی بازنشستگان از ۱۰۰ به ۲۰۰ هزار نفر افزایش یافته و به کانون‌های بازنشستگان استانها تفویض اختیار کردیم، اظهار کرد: کمک هزینه سفر به ۷۴۰ هزار تومان به ازای هر بازنشسته و همراهش افزایش یافته است.

تقی زاده ادامه داد: ۶۷ هتل در کشور و ۳۰ سوییت در شمال کشور داریم که ۵۰ درصد تخفیف در تمام شرایط برای استفاده بازنشستگان و خانواده‌های آنها در نظر گرفته شده است.

رونمایی از تسهیلات درمانی و کاهش پروسه بررسی مدارک پزشکی

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در ادامه اظهارات خود با اشاره به اینکه در بخش درمانی طرح‌هایی در دست اجرا داریم که به‌زودی (تا ۲۰ روز آینده) رونمایی می‌شود، گفت: الکترونیکی کردن تمام فرایندهای بررسی و دریافت اسناد پزشکی و کاهش مدت پرداخت خسارت از یکماه به ۴۸ ساعت و کاهش مراجعه حضوری به شعب از این جمله است و صرفه‌جویی در زمان و هزینه اتفاق می‌افتد.

طراحی کارت رفاهی چندمنظوره

وی با بیان اینکه در جهت افزایش رفاه اجتماعی بازنشستگان و رفع احتیاجات ضروری اقدام به طراحی کارت رفاهی چندمنظوره کردیم، گفت: ۱۰،۱۵ خدمت در این کارت چندمنظوره تعبیه می‌شود که شناسایی، منزلت ، مراجعه به فروشگاه‌ها و... با آن امکان‌پذیر است.

تقی زاده همچنین از رایزنی با استانداری تهران برای راه اندازی و احداث دهکده سلامت و باشگاه بازنشستگان خبر داد و گفت: برای اولین بار تعامل کردیم ۴۰ هکتار زمین در تهران در اختیار ما بگذارند و صندوق در حداقل زمان طراحی دهکده سلامت برای استان تهران انجام دهد.

۸۳.۵ درصد بازنشستگان حداقل بگیرند

وی با اشاره به اینکه برای همسان‌سازی حقوق ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که از این میزان سال قبل ۲۲۰۰ و امسال هم ۲۲۰۰ میلیارد تومان تخصیص داده شد، گفت: حداقل حقوق را سعی کردیم به دو میلیون و ۱۰۰ هزار تومان برسانیم. ۸۳.۵  درصد بازنشستگان حداقل بگیرند. سه درصد هم هستندکه ۱۰ و ۱۵ سال خدمت بوده‌اند و ۳۰ سال خدمت نکرده‌اند که ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان دریافتی دارند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در پاسخ به اینکه در تعدادی از بیمارستانهای طرف قرارداد بیمه تکمیلی، کل پول درمان را ابتدا از بازنشسته دریافت می‌کنند و می‌گویند از بیمه تکمیلی بگیر در حالی که پرداخت هزینه‌های سنگین از توان بازنشستگان خارج است، گفت: نارسایی‌های موجود را کتمان نمی‌کنم. تلاش می‌کنیم با طراحی بسته جدید درمانی اشکالات را رفع کنیم.

 تلاش برای اجرای کامل همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

وی در پاسخ به پرسشی درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان نیز گفت: اگر همسان‌سازی به صورت کامل انجام شود حداقل حقوق بازنشستگان به۳.۵ تا چهارمیلیون تومان می‌رسد.

تقی زاده درباره سوددهی شرکت‌های تحت پوشش صندوق بازنشستگی گفت: ۱۸۰۰ تا ۲۰۰۰ هزار میلیارد تومان سود برای سال جاری برآورد شده است.

وی در بخش پایانی سخنان خود در واکنش به اتهاماتی که از سوی برخی نمایندگان مجلس در جلسه استیضاح وزیر  کار به وی و فرزندش نسبت داده شد، گفت: اتهاماتی که در خصوص رابطه کاری  پسر من و پسر آقای ربیعی در  مجلس مطرح شد، از پایه بی‌اساس و دروغ است.

او گفت: در این رابطه به هیئت رئیسه مجلس هم شکایتی دادیم و قرار شده همه مستندات اظهارات در آن جلسه را ارائه بدهند تا در صحن مجلس خوانده شود.

 

ارسال نظر