شناسه خبر : 20415

بارش سنگین برف و سیلاب خسارت‌های سنگینی به شبکه برق زد

بارش سنگین برف و سیلاب خسارت‌های سنگینی به شبکه برق زد

مدیرکل مهندسی و راهبری شبکه برق شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) با اشاره به شرایط جوی حاکم بر کشور، گفت: به‌دلیل بارش سنگین برف و سیلاب در برخی مناطق مختلف کشور، خسارت‌های سنگینی به شبکه برق وارد شد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از توانیر، «مسعود صادقی» افزود: اکنون برق حدود ۸۰۰ مشترک در مناطق کوهستانی و سخت گذر ثلاث باباجانی و جوانرود قطع است.

وی خاطرنشان‌کرد: دسترسی به شبکه‌های برق روستاهای این منطقه به دلیل بسته بودن و یخ زدگی راه مواصلاتی، امکان‌پذیر نیست.

صادقی با بیان این‌که در کرمان نیز فقط یک روستا در منطقه ریگان به دلیل آب بردگی پل، امکان دسترسی اکیپ‌های عملیاتی شرکت توزیع برق کرمان به آن امکان‌پذیر نیست، ادامه‌داد: هم اکنون نیروهای عملیاتی توزیع برق سیستان و بلوچستان از منطقه ای دیگر که برای آنها راه دسترسی وجود دارد، برای بازسازی شبکه تک روستای باقی مانده در آن منطقه حرکت کرده اند.

وی اظهار داشت: به‌دلیل بارش سنگین برف و سیلاب در برخی مناطق مختلف کشور، خسارت‌های سنگینی به شبکه برق وارد شده است که در نخستین فرصت ممکن باید نسبت به بهسازی، اصلاح و مرمت شبکه اقدام شود.

مدیرکل مهندسی و راهبری شبکه برق  شرکت توانیر همچنین با اشاره به این‌که ناوگان خودرویی و لجستیکی برق مناسب شرایط برفی و سیلابی در مناطق مختلف کشور نیست، گفت: به‌طور معمول در ماه‌های سرد یا ابتدایی سال، در بیشتر مناطق جنوب شرق و جنوبی کشور با سیلاب و در مناطق غرب کشور با بارش سنگین برف مواجه هستیم.

صادقی با بیان این که ناوگان خودرویی اکیپ های عملیاتی باید براساس شرایط روز و نیازهای کنونی تامین شود، خواستار صدور مجوزهایی برای شرکت‌های برق به‌منظور خرید و استفاده از ناوگانی خودرویی به‌روز شد.

وی خاطرنشان‌کرد: به‌روز بودن ناوگان خودرویی می‌تواند در خدمت رسانی به هموطنان در شرایط نامساعد جوی تاثیرگذار باشد.

ارسال نظر