شناسه خبر : 20352

وقوع سیل در شهر سه قلعه ۲۶۱ میلیارد تومان خسارت به اموال مردم زد

وقوع سیل در شهر سه قلعه ۲۶۱ میلیارد تومان خسارت  به اموال مردم زد

در پی بارندگی‌های اخیر و وقوع سیل در شهر سه قلعه از توابع سرایان، ۲۶۱ میلیارد تومان خسارت مالی به اموال مردم این منطقه وارد شد.

به گزارش چابک  آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سه روز پیش بود که بارندگی در شهر سه قلعه وضعیت این منطقه را بحرانی کرد و باعث وقوع سیل در این شهر و وارد شدن خسارت به ۵ کوره آجرپزی، زمین‌های کشاورزی و تلف شدن دام‌ها شد.

اهالی سه قلعه میگویند چرا مسئولین قبل از بارندگی‌ها برای پیشگیری اقدام نکرده اند در حالی که می‌دانستند اینجا منطقه‌ای کویری ومستعد جاری شدن سیل است.

به گفته اهالی، مردم سه قلعه در زمان احداث بلوار در این شهر، به مسئولین مربوطه گوش زد کردند که اگر در مسیر بلوار پل و کانال احداث نشود، بارندگی‌ها می‌تواند سبب جاری شدن سیل و خسارت شود، اما انگار هشدار اهالی راه به جایی نبرده است.

گویا در زمان تخریب سد قدیم نیز مردم و شورای وقت هشدار داده بودند که با تخریب این سد راه برای ورود سیل و ایجاد خسارت‌ها باز می‌شود، اما شهردار وقت گفته است که ما با بلوکه این مسیر را می‌بندیم. مگر بلوکه می‌تواند جلوی جاری شدن سیل را بگیرد؟

برای پیگیری اقدامات صورت گرفته از سمت دستگاه‌های متولی و مشخص شدن سازمان‌هایی که در مدیریت به موقع سیل کوتاهی کرده اند و اطلاعات بیشتر در مورد سیل اخیر در این شهر، با دادستان شهرستان سرایان و رئیس شورای اسلامی شهر سه قلعه گفتگو کردیم.

خسارت میلیاردی در نبود کانال هدایت آب

کریمی رئیس شورای اسلامی شهر سه قلعه می‌گوید: میزان بارندگی‌ها در خود شهر سه قلعه، ۳۴ میلی متر بود، اما حدود ۳۰۰ میلی متر بارندگی از ۲۵ کیلومتر بالاتر از ۷ رودخانه وارد شهر شد و فقر پوشش گیاهی باعث شد بند سار‌ها شکسته و سیل وارد شهر شود.

به گفته او بیش از ۷۰ درصد کوره‌های آجر پزی این منطقه در مسیر سد قدیم سه قلعه بنا شده است و سیل اخیر باعث شد به ۵ کوره آسیب جدی وارد شود.

کریمی معتقد است اگر در جاده این شهر کانال آب وجود داشت، بارندگی‌ها به کانال وارد می‌شد و خسارتی جدی به بار نمی‌آمد.

رئیس شورای اسلامی شهر سه قلعه خواستار اعطای کمک‌های بلاعوض از سمت استانداری به افرادی که در سیل اخیر خسارت دیده اند، شد.

در ادامه پیگیری‌ها و نحوه ورود دادستانی به این قضیه با دادستان شهرستان سرایان گفتگو کردیم.

کوتاهی مسئولان در مدیریت سیل سه قلعه پیگیری می‌شود

به گفته عرب دادستان شهرستان سرایان حدود ۱۰ سال پیش بود که مسیری دوبانده در شهر سه قلعه بدون کارشناسی احداث شد در حالی که به طور واضح مشخص است باید در این مسیر پلی برای عبور و مرور سیلاب احداث شود.

او گفت: در سیل سه روز پیش در شهر سه قلعه، تلفات جانی نداشتیم، اما ۲۶۱ میلیارد تومان خسارت مالی به کوره داران، کشاورزان و دامداران وارد شد.

عرب می‌گوید تا امروز بعدازظهر آب‌های حاصل از بارندگی اخیر که در کوره‌های آجر پزی جمع شده است جمع آوری می‌شود.

دادستان شهرستان سرایان قول مساعد برای پیگیری مشخص شدن دستگاه‌های متولی که در مدیریت سیل اخیر شهر سه قلعه کوتاهی کرده اند داد.

ارسال نظر