شناسه خبر : 20196

اختصاصی چابک آنلاین؛

کلوب‌های P&I کیش و قشم به دانش روز مجهز هستند

کلوب‌های P&I کیش و قشم به دانش روز مجهز هستند

مدیرکل بیمه‌های اتکایی باربری،کشتی و هواپیمای بیمه مرکزی، با اشاره به اهمیت حمل و نقل دریایی در مقایسه با حمل و نقل هوایی و ریلی، گفت: کشورهایی که به آب‌های آزاد دسترسی داشته و بنادر توسعه یافته‌ای هم دارند، ۹۰ درصد حمل و نقل خود را در آبهای آزاد انجام می‌دهند.

چابک‌آنلاین، زهرا نامداری، "علی اسمعیلی‌پور"، دربرنامه زنده اینستاگرامی بیمه مرکزی،بیمه‌های دریایی را جزو قدیمی‌ترین و با سابقه‌ترین بیمه‌نامه‌ها خواند و افزود: کلوب‌های P&I یا انجمن‌های حمایت وغرامت به صورت تعاونی غیرانتفاعی در دنیا فعالیت می‌کنند و مسئولیت خود رابه صورت متقابل ،سهم هریک ازاعضا در تعهدات و خسارت‌ها کاملا برابر است.

مدیرکل بیمه‌های اتکایی باربری،کشتی و هواپیمای بیمه مرکزی، درخصوص چرایی شکل گرفتن کلوب‌ها اظهارداشت: بیمه‌های تجاری، بیمه بدنه کشتی‌ها و مسئولیت شناورها را پوشش دادند اما پوشش سه چهارم باقی مانده برای مالکان کشتی‎‌ها سخت بود و به همین دلیل یک کلوب براساس تعهدات این کشتی‌ها در دنیا شکل گرفت.

اسمعیلی‌پور، افزود: امروزه کلوب‌های P&I یک شبکه بسیار وسیعی از نمایندگان را در دنیا دارند و در تمام بنادر دنیا به شناورها سرویس می‌دهند.

به گزارش چابک آنلاین،وی،ادامه داد: دو کلوب معتبردر دنیا  چیزی  حدود 70 درصد از شناورهای دنیا را تحت پوشش خود دارند و تمام شناورهای  دنیا به نوعی عضو این دو کلوب هستند و شرط حرکت درآب راه‌ها و پهلوگیری در بنادر، داشتن بیمه نامه‌های p&I است.

مدیرکل بیمه‌های اتکایی باربری، کشتی و هواپیمای بیمه مرکزی، بیان کرد: موقعیت استراتژیکی بنادر ایران از لحاظ دسترسی به بنادر دنیا و آبراهه‌ها موجب شده تا صادرات نفت و مشتقات آن و واردات کالاها در ایران توسط دریاها انجام ‌شود به همین دلیل و با توجه به شرایط پیش آمده کلوب‌های کیش و قشم در سال 90 ایجاد شدند و درحال حاضر با سابقه‌ای ده ساله دانش خوبی دارند.

اسمعیلی‌پور،اذعان داشت که، بیمه نامه‌های مسئولیت دامنه خیلی گسترده‌ای دارند و در پوشش‌های p&I از کوچکترین اتفاقی که ممکن است بیافتد مانند فقدان بار، آسیب به تاسیسات بنادر و حتی آسیب‌های زیست محیطی که ممکن است آلودگی آب‌ها صورت بگیرد را پوشش می‌دهند.

وی، ارقام پوشش داده شده توسط کلوب‌های P&I را سنگین و بالا خواند و گفت: در ایران با توجه به تاسیس این کلوب‌ها، بیمه مرکزی به عنوان پشتوانه و بیمه‌گر اتکایی با این شرکت‌ها همکاری می‌کند.

مدیرکل بیمه‌های اتکایی باربری، کشتی و هواپیمای بیمه مرکزی،اذعان داشت که کلوب‌های P&I کیش و قشم به دلیل ارتباط با بنادر دنیا به دانش روز تجهیز هستند.

اسمعیلی‌پور، تاکید کرد: تا قبل از سال 90 بیمه‌های P&I ایران توسط کلوب‌های بین‌المللی پوشش داده می‌شدند اما پس از سال 90 که کلوب‌های P&I کیش و قشم تاسیس شدند خیلی از بنادر دنیا این دوتا کلوب را نمی‌شناختند و پهلوگیری، بارگیری و ورود آنها به اسکله‌ها در اوایل خیلی مشکل بود.

به گفته وی، بیمه مرکزی به تمام بنادری که کشتی‌های ایران می‌رفتند اعلام کرد که این کشتی‌ها گارانتی دولتی را دارند و در حال حاضر کاملا این دو کلوب نیروهای متخصصی دارند و در حال فعالیت بین المللی هستند.

ارسال نظر