شناسه خبر : 20155

برای بیمه قالیبافان سهمیه‌ اختصاص خواهد یافت

برای بیمه قالیبافان سهمیه‌ اختصاص خواهد یافت

وزیر تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی از پیگیری وعده ایجاد یک میلیون ۷۵۰ هزار شغل تا نیمه دوم سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: ۱۷۵ برنامه اشتغال زا با همکاری ۷۱ دستگاه درحال انجام است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، «حجت الله عبدالملکی» در حاشیه نشست روز دوشنبه (۲۰ دی ماه)  کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به خبرنگاران گفت: در این نشست دغدغه‌های نمایندگان مطرح شد و توضیحاتی دراین باره ارائه شد و همه نمایندگان به جز یک نفر از توضیحات ارائه شده قانع شدند و خبرهایی هم در این نشست اعلام کردیم.

وزیر تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی افزود: با توجه به حمایتی که سازمان برنامه و بودجه انجام داده است، سهمیه‌هایی را برای بیمه قالیبافان که امسال اجرا نمی‌شد، اختصاص خواهد یافت.

وی با اشاره به تشکیل کمیته‌ای برای بررسی بیشتر موضوع بیمه قالیبافان اظهار کرد:‌ در این کمیته همکاران مجلس و سازمان تامین اجتماعی حضور دارند تا بازنگری و تسهیل بیمه برای افرادی که گروه‌های خاص هستند، تعیین تکلیف شوند. البته سهم بیمه کارفرما را دولت به صورت یارانه پرداخت می‌کند.

عبدالملکی ادامه داد: رییس کمیسیون تلفیق بودجه این قول را به ما دادند که بیمه گروه‌های خاص دولتی توسعه داده شود و طبق قول رییس سازمان برنامه و بودجه این موضوع به زودی عملیاتی می‌شود.

وی درباره سوالات نمایندگان در حوزه اشتغال گفت: مصوبات اشتغال  به سرعت در حال پیگیری است و وعده ایجاد یک میلیون ۷۵۰ هزار شغل تا نیمه دوم سال ۱۴۰۱ با همکاری ۷۱ دستگاه و  ۱۷۵ برنامه اشتغال زا انجام می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: نمایندگان  شهرهای مرزی درباره موضوع اشتغال نگرانی‌هایی داشتند که به آنها خاطرنشان شد دو مصوبه اشتغال فقط برای استان‌های مرزی به تصویب رسیده که در حال اجرا است.

وزیر کار ادامه داد:  ۱۰۰ نقطه بحرانی اشتغال را نیز در نظر گرفته بودیم که در حال بررسی میدانی آنها هستیم. همچنین ۷۰ نقطه را شناسایی کرده و کارعارضه یابی و تکمیل بسته‌های اختصاصی برای آن نقاط که دغدغه نمایندگان است نیز در نظر گرفته شده است.

«ولی اسماعیلی» رییس کمیسیون اجتماعی مجلس نیز با اشاره به حضور وزیر تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی در جلسه امروز کمیسیون گفت: ۱۶ سوال از وزیر مطرح شد که ۱۵ سوال را توضیح کارشناسانه و قانع کننده‌ای ارائه دادند و چند نماینده دیگر نیز برای پاسخ وزیر مهلت دادند.

وی افزود: یک نفر از نمایندگان از پاسخ وزیر قانع نشدند که موضوع در حال پیگیری است تا در جلسه آینده کمیسیون مطرح شود.

وی ابراز امیدواری کرد که موضوع اشتغال با پیگیری‌های مجلس و وزیر تعاون به نتیجه برسد.

  • فاطمه طاهری

    من به کجا شکایت کنم

ارسال نظر