شناسه خبر : 20123

۷ درصد از تصادفات رانندگی در میادین و تقاطع ها روی می دهد

7 درصد از تصادفات رانندگی در میادین و تقاطع ها روی می دهد

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور پایتخت از وقوع ۷ درصد از تصادفات رانندگی در میادین و تقاطع‌ها خبر داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از فارس، سرهنگ علی همه خانی معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ یکی از علل وقوع تصادفات را در میادین ، عدم رعایت حق تقدم عبور از سوی رانندگان عنوان کرد.

سرهنگ همه خانی گفت: یکی از رایج‌ترین علل وقوع تصادفات و حوادث رانندگی رعایت نکردن حق تقدم در هنگام عبور از میادین است که بسیاری از رانندگان از قوانین و مقررات آن بی اطلاع بوده یا آن را فراموش کرده اند چرا که رعایت حق تقدم در هنگام عبور از میادین می تواند تا حد زیادی از بروز خیلی از تصادفات جلوگیری کرده و تعداد حوادث را در میدان کاهش دهد . 

وی با بیان اینکه در هنگام تصادف در میدان 4 حالت پیش رو قرار می گیرد تصریح کرد: حالت اول این است که در هنگام ورود به میادین حق تقدم با وسیله نقلیه ای است که داخل میدان در حال حرکت است یعنی در صورت وقوع تصادف و حادثه وسیله نقلیه ای که تازه وارد میدان شده است مقصر حادثه است؛ در حالت دوم زمانی است که هر دو وسیله در حال گردش در میدان هستند حق تقدم با وسیله نقلیه ای است که به سکوی میدان نزدیکتر است (مرکز میدان ) و در صورت وقوع تصادف، خودرویی که به میدان نزدیک تر است حق تقدم عبور دارد.

وی افزود: حالت سوم در حالی است که هر دو وسیله در حال گردش و حرکت در میدان هستند اما یکی از خودروها به سمت راست منحرف یا تغییر مسیر می دهد و با خودرویی که در مسیر خود در دایره میدان تردد می کند برخورد می‌کند که در این صورت خودرویی که تغییر مسیر داده مقصر حادثه و حق تقدم با خودرویی است که در مسیر صحیحی خود تردد می کند وحالت چهارم نیز در حالی است که هر دو وسیله در حال گردش و حرکت در میدان هستند اما خودرویی قصد خروج از میدان را دارد که در این صورت حق تقدم با خودرویی است که داخل میدان در حال گردش بوده و خودرویی که قصد خروج از میدان را دارد در صورت تصادف مقصر حادثه است.

سرهنگ همه خانی خاطرنشان کرد: رانندگان دقت داشته باشند که در هنگام عبور از میادین در کدام وضعیت قرار داشته و چگونه می توانند از برخورد با خودروها جلوگیری کنند.

 معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ افزود: رانندگان در هنگام ورود به میدان حتما از سرعت خود کاسته و دقت کنند که حق تقدم با خودروهایی هست که در میدان حضور دارند؛ همچنین بدانند که حداکثر سرعت در میادین 30 کیلومتر است.

سرهنگ همه خانی خاطرنشان کرد : 7 درصد از تصادفات رانندگی در میادین و تقاطع ها روی می دهد که علل عمده آن عدم رعایت حق تقدم بوده که امید است با رعایت حق تقدم عبور، شاهد بروز حوادث و تصادفات در سطح شهر تهران نباشیم.

ارسال نظر