شناسه خبر : 2011

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری تهران:

ضرورت لحاظ خدمات مشاوره‌ای در بیمه سلامت

ضرورت لحاظ خدمات مشاوره‌ای در بیمه سلامت

ثریا شارقی ضمن مهم دانستن خدمات مشاوره‌ای در کاهش آسیب‌های اجتماعی، گفت: در حال حاضر با توجه به هزینه های زیاد مشاوره مردم نمی‌توانند از آن برخوردار شوند که نیاز است این مورد تحت پوشش بیمه سلامت قرار بگیرد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از فارس، ثریا شارقی مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری تهران در حاشیه نشست کارگروه آسیب‌های اجتماعی خانواده در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مشاوره یکی از ضرورت‌های جامعه کنونی است که برای بانوان و نیز خانواده‌ها اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

شارقی در ادامه گفت: در حال حاضر با توجه به هزینه های زیاد مشاوره مردم نمی‌توانند از آن برخوردار شوند. باید در بیمه سلامت ساختار خدمات مشاوره جای بگیرد که در صورت انجام این مورد شاهد ترویج فرهنگ مشاوره خواهیم بود، زیرا اثرات فرهنگی قابل ملاحظه‌ای دارد و در این صورت خانواده‌ها راحت تر مشاوره ها را می‌پذیرند.

وی با بیان بی مسئولیتی برخی اتباع خارجی در قبال کودکان خود افزود: تعداد زیادی از اتباع خارجی وجود دارند که فرزند آوری دارند اما در عین حال هیچ مسئولیتی در خصوص آن ها قبول نمی‌کنند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری تهران در ادامه گفت: علت این امر اقامت غیرقانونی اتباع بیگانه در کشور است و عمدتا مشخصاتی که توسط این افراد ذکر می شود، صحیح نیست.

وی افزود: اتباع بیگانه در کشور زاد و ولد می‌کنند و به‌طور غیر قانونی در جامعه تردد دارند، هیچ مسئولیتی نمی پذیرند و هویتی نیز ندارند که این امر آسیب‌های اجتماعی فراوانی در پی خواهد داشت.

 

ارسال نظر