شناسه خبر : 2010

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی:

بیمه ۱۰۰ درصد از واحدهای اقتصادی مستقر در مرز از سوی دولت

بیمه 100 درصد از واحدهای اقتصادی مستقر در مرز از سوی دولت

رضا حسینی با بیان اینکه دولت عزم جدی برای توسعه مناطق مرزی دارد، گفت: برای تشویق سرمایه گذاری در مناطق مرزی، دولت ۱۰۰ درصد واحدهای اقتصادی ایجاد شده در شعاع ۲۰ کیلومتری مرزها را بیمه می کند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، رضا حسینی با تاکید بر اینکه دولت به مرزها نگاه امنیتی ندارد، بیان کرد: دولت تدبیر و امید مرزها را فرصتی برای شکوفایی اقتصادی می داند و در همین راستا تلاش برای جذب حداکثری سرمایه گذاری در این مناطق در دستور کار دولت است.
وی در رابطه با طرح بیمه واحدهای اقتصادی مستقر در مرز بیان کرد: دولت به سرمایه گذاران این تضمین را می دهد که برای اجرای طرح های مختلف در مناطق مرزی، هبچ خطری سرمایه های آنان را تهدید نخواهد کرد.
وی با اشاره به مصوبه دولت در قالب شورای توسعه شرق و غرب گفت: این مصوبه مراحل پایانی خود را طی می کند و در حال ابلاغ است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: طبق این طرح علاوه بر استفاده از مزیت های سرمایه گذاری در مناطق مرزی، سرمایه گذاران از کاهش 50 درصدی نرخ بهره تسهیلات بانکی و تخفیف 50 درصدی مالیات بهره مند خواهند شد.
حسینی با تاکید بر اینکه دولت تدبیر و امید به دنبال تقویت معیشتی مرزنشینان برای جلوگیری از مهاجرت آنان به مناطق مرکزی است، افزود: ایجاد اشتغال پایدار در این مناطق علاوه بر ایفای نقش در توسعه اقتصادی کشور، منجر به کاهش چالش های اجتماعی می شود.
دولت دوازدهم در قالب طرح شورای توسعه شرق و غرب عزم جدی برای توسعه مناطق مرزی دارد و از این طرح برای کاهش اثر تحریم های اقتصادی بهره مند خواهد شد.

 

ارسال نظر