شناسه خبر : 1993

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه:

حذف تدریجی دفترچه کاغذی بیمه سلامت

حذف تدریجی دفترچه کاغذی بیمه سلامت

کیومرث مظفری از حذف تدریجی دفترچه کاغذی بیمه سلامت با راه اندازی سامانه استحقاق سنجی در مراکز طرف قرارداد در آینده ای نزدیک خبر داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، کیومرث مظفری دوشنبه در نشست خبری که به مناسبت سالروز تاسیس بیمه سلامت در محل این اداره کل برگزار شد، اظهار داشت: با راه اندازی این سامانه ارائه دفترچه در بیمارستان ها و مراکز طرف قرارداد همچون آزمایشگاه، مطب پزشکان و مراکز رادیولوژی حذف می شود.
وی افزود: درصدد هستیم این هدف نهایتا تا اوایل سال آینده محقق شود.
مظفری اظهار داشت: در سال گذشته 437 میلیارد تومان از سوی سازمان بیمه سلامت برای افراد بیمه تحت پوشش هزینه شده است.
وی ادامه داد: نزدیک به 30 میلیارد تومان از سوی سازمان برای افراد تحت پوشش هزینه می شود که از این میزان پنج میلیارد تومان به خدمات سطح یک که روستاییان و عشایر را شامل می شود تعلق دارد.
مظفری با بیان اینکه 70 درصد هزینه‌ها در بخش سرپایی توسط بیمه سلامت پرداخت می شود، گفت: همچنین درمان ترک اعتیاد معتادان و اتباع خارجی در تعهد بیمه سلامت است.
مدیرکل بیمه سلامت کرمانشاه گفت: دفترچه بیش از 970 هزار نفر از بیمه شدگان ما که فاقد هر نوع بیمه ای هستند رایگان است که از این میزان 600 هزار نفر مربوط به بیمه روستایی و 370 هزار نفر مربوط به بیمه سلامت همگانی است.
این مسئول با تاکید براینکه بیمه سلامت بزرگترین سازمان بیمه گر کشور است، اظهار داشت: بیمه سلامت از پنج صندوق تشکیل شده و هم اکنون 40 میلیون نفر جمعیت را تحت پوشش دارد.
هم اکنون یک میلیون و 130 هزار نفر از جمعیت استان که بیش از 60 درصد جمعیت را شامل می شود زیرپوشش بیمه سلامت قرار دارند.

 

ارسال نظر