شناسه خبر : 19922

حوادث مربوط به حمل و نقل عمومی ۳۸.۵ درصد رشد کرد

حوادث مربوط به حمل و نقل عمومی  ۳۸.۵ درصد رشد کرد

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر با بیان اینکه حوادث مربوط به حمل و نقل عمومی در سال جاری رشدی ۳۸.۵ درصدی داشته، از انجام ۲۳۴ ماموریت در این حوزه خبر داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از جمعیت هلال احمر، مهدی ولی پور درمورد حوادث حمل و نقل عمومی در سال جاری گفت: از ابتدای سال جاری ۲۳۴ ماموریت در حوزه حوادث حمل و نقل عمومی توسط جمعیت هلال احمر انجام شده که رشد ۳۸.۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۹ داشته است.

وی افزود: در این حوادث مجموعا هزار و ۵۷۰ نفر مصدوم شدند که رشدی ۴۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.

رئیس سازمان امداد ونجات خاطرنشان کرد: همچنین در ۷۲ عملیات رهاسازی که در حین حوادث حمل و نقل عمومی انجام شد، ۹۱ مصدوم نجات یافته که تعداد افراد نجات داده شده در عملیات های فنی امداد و نجات در سال جاری با رشد ۱۰۲ درصدی همراه شده است. ۲۶۰ مصدوم حوادث حمل و نقل عمومی در این مدت به مراکز درمانی منتقل که این آمار نیز ۵۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: ۱۵۲ ماموریت درخصوص تصادف اتوبوس و ۸۲ ماموریت نیز در خصوص مینی بوس در سال ۱۴۰۰ انجام شده است. ماموریت ها در حوزه تصادف اتوبوس ۶۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش پیدا کرده و ماموریت ها در حوزه تصادف مینی بوس ۷.۹ درصد رشد داشته است.

ولی پور با بیان اینکه رعایت ایمنی در حمل و نقل عمومی بین شهری اهمیتی دوچندان دارد، گفت: ضرورت دارد که دستگاه های مسئول در زمینه حمل و نقل عمومی بین شهری، بیشتر به ایمنی وسایل حمل و نقل عمومی توجه و ایمنی خودروها را به صورت منظم بررسی کنند تا شاهد حوادث کم تری در عرصه جاده های کشور باشیم.

ارسال نظر