شناسه خبر : 19882

اختصاصی چابک آنلاین؛

حرکت درمسیر تحول دیجیتال اجتناب ناپذیراست

حرکت درمسیر تحول دیجیتال اجتناب ناپذیراست

جانشین مدیرعامل شرکت بیمه سامان در تحول دیجیتال، حرکت درمسیر تحول دیجیتال را امری اجتناب ناپذیر دانست و گفت: آن چیزی که فناوری ایجاد شده را به صنعت وصل می کند مدل کسب و کار است و تا زمانی که مدل کسب و کار وجود نداشته باشد، امکان جذب تکنولوژی وجود ندارد.

چابک‌آنلاین، زهرا نامداری،  به گزارش چابک آنلاین،" حمید رضا نور علی زاده"، در گفتگوی زنده اینستاگرامی انجمن حرفه ای صنعت بیمه با موضوع تحول دیجیتال درصنعت بیمه، گفت: در حال حاضر،شرکت های بیمه ای که از پایه تِک هستند درحال وارد شدن به صنعت بیمه هستند و حضور این شرکت ها که با مدل های کسب و کار دیجیتال از پایه آشنا هستند قواعد کل بازی را تغییر خواهند داد.

وی، افزود: فناوری در دانشگاه‌ها، شرکت های تک و موقعیت هایی که مرز بین دانش و صنعت محسوب می‌شوند، درحال ایجاد شدن است و تعدادی نیروی جوان ، به یکباره با یک ایده خلاقانه،یک اپلیکیشن، یک شیوه محاسباتی جدید و یا یک تکنولوژی را برای صدور، خسارت و ارزیابی توسعه می دهند.

جانشین مدیرعامل شرکت بیمه سامان در تحول دیجیتال،افزود: مدلی که بیشتر در ایران متداول شده، این است که یک مدیا و یا وسیله است که به وسیله آن فناوری که در محیط ایجاد می شود امکان جذب در صنعت پیدا می‌کند، حال ممکن است کانال ها و یا ارتباط را تغییر دهد و یا در پیوندها و مدل های درآمدی و هزینه ای تغییر ایجاد کند و درنهایت این مدل کسب و کار است که بستری را فراهم می کند تا تکنولوژی جذب شود.

وی،با بیان اینکه " چالش اصلی این است که چگونه تکنولوژی را باید جذب کرد،" گفت: در سیستم های شرکتی، مسیرهایی شکل گرفته که دو  فرد با یکدیگر با یک زبانی صحبت می کنند که این زبان می تواند مالی، یک بیمه نامه و یا یک پرداخت خسارت باشد.

نورعلیزاده، عنوان کرد:انسانها دوست دارند یک مسیر عصبی ثابت در مغز شکل بگیرد و یک کار روتین را انجام دهند، سازمان ها هم در بخش کلان تر اینگونه هستند یعنی زمانی که با یک سبک خاص با یکدیگر مکاتبه کرده و یا بیمه صادر کرده اند، یک ادبیاتی بین آنها حاکم بوده است.

جانشین مدیرعامل درپروژه تحول دیجیتال شرکت بیمه سامان، افزود: حال اگر مسیر مذکور بخواهد تغییر کند یعنی دو بند از آن هم حذف شود، دیگر آن مسیر عصبی قدیم نیست و یک کار جدید است هرچند که کار  را ساده تر می کند  اما چون جدید است برای ما سخت تر است.

نورعلیزاده گفت: کرونا بسیار کمک کرد و شرکتها را چند سال جلو انداخت زیرا ضرورت و اضطرار هم سویی بسیاری آورد  و وقتی بین افراد درد مشترک ایجاد شود، با یکدیگر همسو می شوند.

جانشین مدیرعامل درپروژه تحول دیجیتال شرکت بیمه سامان، اظهارداشت: زبان مشترک باعث خواهد شد گفتگو اتفاق بیافتد و وقتی گفتگو اتفاق افتد می توان به ایده پردازی و یادگیری از یکدیگر اطمینان پیداکرد.

ارسال نظر