شرکت های بیمه آسانسورهای مترو را بیمه نمی کند

شرکت های بیمه آسانسورهای  مترو  را بیمه نمی کند

شورای اسلامی شهر تهران روز یکشنبه با حضور مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران ،حادثه برخورد قطار متروی تهران - کرج در ایستگاه چیتگر را مورد بررسی قرار داد .

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران روز یکشنبه در جریان سی و چهارمین جلسه شورای شهر درباره حادثه تصادف قطار متروی تهران -کرج گزارشی را به شورای شهر تهران ارایه کرد و بر لزوم تکمیل پایانه های خطوط متروی تهران تاکید کرد.

 مهدی شایسته گفت: به دلیل فرسودگی ناوگان، اتاق فرمان مترو متوجه بروز این حادثه نشد و تنها آسیب سوزن در سیستم ثبت شده است .  

شایسته با بیان اینکه در این حادثه سرعت قطار جانبی بسیار کم بوده و برخورد نیز با این سرعت کم انجام شد، گفت:  در حقیقت لوپ قطارها و ترمز قطار جانبی به درستی عمل کرده و برهمین اساس شدت برخورد بسیار کم بوده است.

مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو گفت: قطاری که از رو به رو وارد ایستگاه می شد، از حادثه درون ایستگاه اطلاع نداشت، چرا که مرکز فرمان از این حادثه اطلاع نداشته که به راهور قطار شمالی اطلاع رسانی کند.

وی افزود:  برهمین اساس یکی از پیمانکاران به صورت دستی راهور قطار شمالی را مطلع می کند که اگر این اتفاق نمی افتاد، برخورد دیگری هم شکل می‌گرفت.

وی ادامه‌داد: قطار اصلی درون ایستگاه چیتگر و همچنین قطار جانبی که به عنوان قطار سریع السیر در حرکت بود ، تعداد زیادی مسافر وجود داشت؛ هنگامی که پس از بروز حادثه مسافرین از قطار پیاده می شدند تعدادی در همان جا آسیب می بینند و در همان محل احتمال بروز خطرات دیگری همچون برق گرفتگی وجود داشت که به لطف خداوند چنین حادثه ای روی نداد.

شایسته ادامه داد: به دلیل انباشت مشکلات گذشته برنامه ای را پیش بینی کردیم که با اولویت بندی نسبت به حل و فصل مشکلات اقدام کنیم.

به گفته وی، در حال حاضر مترو با چالش های زیادی رو به رو است که نیازمند توجه اعضای شورای شهر است.  

وی افزود: در حال حاضر با کمبود نیروهای پلیس در ایستگاههای مترو روبرو هستیم که این کمبود در ۴۰ ایستگاه به طور محسوس وجود دارد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران افزود: فرسوده بودن سیستم های پایش و نظارت مترو نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: مرکز فرمان اصلی  در ساختمان کالج نیازمند نوسازی است ،همچنین مشکلات سیستم اعلان و اطفای حریق در مترو می تواند خطرناک تر از بازار گل باشد.

وی همچنین گفت : سیستم های هواسازی نیز می تواند چالش برانگیز باشد و همگی باید مورد توجه و نوسازی قرار گیرند.

وی با بیان اینکه افزایش کیفیت خدمت رسانی به شهروندان وظیفه ما است، گفت: در این مسیر باید با برنامه ریزی اقدامات لازم را در دستور کار قرار دهیم.

وی در  ادامه گزارش خود با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود ۱۰۰ پله برقی در متروی تهران نیازمند نوسازی است، تاکید کرد: مشکلات ناشی از  این فرسودگی، کمتر از خود ناوگان مترو و فرسودگی آن نیست.

وی در گزارش خود از عدم تحقق تعهد دولت ها برای پرداخت بدهی هایشان به مترو گفت : برخی دستگاه ها حتی حداقل دغدغه ای نسبت به مترو ندارند.

 شایسته با تاکید بر اینکه مترو برای تامین قطعات به حداقل ۵۰۰ میلیارد تومان  اعتبار نیاز دارد، گفت: در این راستا مسیر تولید داخلی را دنبال می‌کنیم و وزارت دفاع نیز در این خصوص اعلام آمادگی کرده است.

وی با بیان اینکه مترو هشت هزار نفر پرسنل دارد که بسیاری از نیروهای تخصصی در حال بازنشسته شدن هستند، اظهار داشت: بی تردید در دنیا متروها یکی از المان های هویتی شهری هستند اما متروی ما تاریک و بی روح است و متاسفانه تاکنون به این موضوع پرداخت نشده است.

وی هزینه زیباسازی مترو را هزینه کمی دانست و افزود:  زیبایی مطلوب تر  در دستور کار قرار گرفته است.

آسانسورهای مترو استاندارد لازم را ندارد

 مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران ادامه داد: متاسفانه آسانسورهایی که برای مترو نصب می شوند، استاندارد لازم را ندارد؛ لذا بیمه گذار آنها را بیمه نمی کند.

وی با بیان اینکه، سیستم بسیار فرسوده ای را تحویل گرفته ایم، گفت: امیدواریم در تولید بومی حدود ۵۰ درصد قطعات مورد نیاز خود را تامین کنیم.  

شایسته با تاکید بر اینکه باید نسبت به تکمیل پایانه ها اقدام شود، ادامه‌ داد: در صورت تامین واگن و اضافه شدن قطارها بدون داشتن پایانه همچنان با مشکل مواجه خواهیم بود.

ارسال نظر