شناسه خبر : 19873

دستور العمل شرایط پذیرش و پرداخت اسناد بستری ابلاغ شد

دستور العمل شرایط پذیرش و پرداخت اسناد بستری  ابلاغ شد

دستورالعمل سازمان تامین اجتماعی در زمینه شرایط پذیرش، محاسبه و پرداخت اسناد بستری و سرپایی از ابتدای دی ماه ۱۴۰۰ ابلاغ شد.

به گزارش چابک آنلاین، دستورالعمل سازمان تامین اجتماعی در زمینه شرایط پذیرش، محاسبه و پرداخت اسناد بستری و سرپایی از ابتدای دی ماه ۱۴۰۰ ابلاغ شد. 

بر این اساس، اسناد بستری مراکز دولتی و دانشگاهی و غیردانشگاهی طرف قرارداد، صرفا به صورت مکانیزه و از طریق سامانه سپاس قابل پذیرش است. 

در صورت‌ عدم دسترسی به سامانه سپاس، کلیه مراکز غیردانشگاهی می‌توانند اسناد بستری را از طریق API به سامانه رسا ارسال کنند. 

به نقل از ایلنا، همچنین نسخ تجویزی تمامی پزشکان و درمانگران طرف قرارداد در بخش سرپایی صرفا به شکل الکترونیک قابل پذیرش است؛ البته مدیر درمان استان می‌تواند با در نظر گرفتن مشکلات، حداکثر تا ۲۰ درصد ظرفیت عملکرد ماهیانه پزشک و مراکز درمانی طرف قرارداد را (پس از بارگذاری در سیستم) به صورت نسخ کاغذی پذیرش، محاسبه و پرداخت کند. 

خدمات ارائه شده (نسخه پیچی) توسط موسسات طرف قرارداد اعم از داروخانه، آزمایشگاه، مراکز تصویربرداری و پزشکی هسته‌ای صرفا در صورت ثبت و ارسال الکترونیک توسط واحد مذکور قابل پذیرش محاسبه و پرداخت خواهد بود. 

پذیرش نسخ کاغذی در مواقع قطع برق و اینترنت و همچنین وقوع هرگونه بلایای طبیعی با تایید مدیریت درمان استان‌ها و به طور محدود بلامانع خواهد بود. 

فرادی که خواهان کسب اطلاعات بیشتر هستند می‌توانند با سامانه ۱۴۲۰ تماس بگیرند.

ارسال نظر