شناسه خبر : 19776

اختصاصی چابک آنلاین؛

نسل جوان امروز خرید بیمه‌نامه به روش‌های دو دهه قبل را قبول نمی‌کند

نسل جوان امروز خرید بیمه‌نامه به روش‌های دو دهه قبل را قبول نمی‌کند

مدیرعامل شرکت بیمه ایران معتقداست که به فضای دیجیتالی شدن صنعت بیمه باید باحوصله و واقع بینی نگاه کرد چراکه نسل جوان امروز که مخاطبین و مشتریان صنعت بیمه هستند خرید بیمه به روش‌های دو دهه قبل را قبول نمی‌کنند و این مساله یک ریسک برای تمام صنعت بیمه از شبکه توزیع تا پرداخت خسارت است.

چابک‌آنلاین، زهرا نامداری، "سیدمجید بختیاری"، در برنامه زنده اینستاگرامی بیمه مرکزی، گفت: بیمه ایران بالغ بر300تا 400 واحد اجرایی شامل شعبه و یا عناوین مشابه و حدود 12 هزار نماینده در سراسر کشور داشته و بالاترین شبکه توزیع خدمات را دارد.

وی، بیان کرد:شرکت بیمه ایران در کشور امارات، عمان و شهر لندن فعالیت بیمه‌گری خوبی دارد و از بیمه‌نامه‌هایی که درکشورهای  مختلف صادر می‌کند درآمد خوبی دارد.

بختیاری، بابیان اینکه "ورود شرکت های بیمه جدید رقابت را جدی کرده و تنوع خدمات را بیشتر هم می‌کند"، گفت: اگر بیمه ایران بتواندخدمات خود را باکیفیت بهتری ارائه کند دیگر شرکت‌های بیمه جدید به دنبال بخشی از پرتفوی آن نخواهند بود و اگر هم بخواهند نمی‌توانند زیرا رضایتمندی مشتریان از سمت بیمه ایران بالا خواهد بود.

 مدیرعامل شرکت بیمه ایران، افزود: بنابراین شرکت‌های بیمه جدید باید خلاقیت داشته و کارجدید انجام دهند که این مهم به شاخص ضریب نفوذ بیمه هم کمک خواهد کرد.

به گفته وی،شرکت بیمه ایران در سطح بالایی از کیفیت می‌تواند خدمات خود را ارائه کند و همین مساله باعث خواهد شد که شرکت‌های بیمه جدید برای ورود به بازار اقدامات بهتری را انجام دهند و به سمت بازارهای جدید حرکت کنند.

بختیاری اذعان داشت که در شرکت بیمه ایران یک برنامه راهبردی تدوین شده که مولد سازی دارایی‌ها، ایجاد یک نظام جدید سرمایه‌گذاری، بازسازی منابع انسانی و تربیت 100 مدیر، کارهای جدی در حوزه مدیریت ریسک، طراحی بیمه‌نامه‌های خرد و طرح بازنشستگی تکمیلی از جمله موارد این برنامه است.

وی، یکی از ویژگی‌های برنامه راهبردی تدوین شده در شرکت بیمه ایران را پویایی و تکنیک غلطان بودن آن عنوان کرد و گفت: با ارزیابی محیط داخلی شرکت و بررسی محیط پیرامونی این برنامه مورد بازبینی قرار می گیرد.

بختیاری درخصوص روند دیجیتالی شدن صنعت بیمه و چالش‌های آن، گفت:باید به فضایی که در صنعت بیمه بوجود آمده قدری باحوصله و با واقع بینی نگاه کرد یعنی سبک زندگی در جامعه امروزی به شدت تغییر یافته و  نسل جوان امروز جامعه مخاطبین و مشتریان صنعت بیمه هستند و قبول نمی‌کنند به روش‌های دو دهه قبل بیمه را خرید کنند یعنی تمایل دارند بیمه رابسیار مدرن و متناسب با سبک زندگی امروز بخرند.

بختیاری، ادامه داد: صدور و حتی مرحله خسارت صنعت بیمه باید متناسب با انتظارات، توقعات و سبک زندگی امروز ارائه شود که اینطور نیست، بنابراین صنعت بیمه دو راه دارد یا باید با آن مقابله کند که شرایط منتظر نمی‌ماند و یا اینکه این شرایط را به درستی تحلیل کرده و برای آن راه حل پیداکند.

وی، بیان کرد:صنعت بیمه با یک چالش جدید روبرو شده و  آیا می‌شود استارت‌آپ‌ها را متوقف کرد که باید گفت نه اینگونه نیست؛ بنابراین راه درست تفکر روی این موقعیت و تجهیز نمایندگان شرکت‌های بیمه و ارزیابان خسارت به توانمندی‌های جدید است و درهمین راستا شرکت بیمه ایران تجهیز همکاران نماینده به تحول دیجیتال را در برنامه خود دارد.

به گزارش چابک آنلاین، مدیرعامل شرکت بیمه ایران تاکید کرد:صنعت بیمه باید سرویس‌های خود راسریع، مرتب و بارویکرد مشتری مدار ارائه کند تا ریسک خود را کاهش دهد.

وی، بیشترین میزان فعالیت استارت‌آپ‌ها را در زمینه صدور بیمه‌های خودرو دانست و گفت: این موضوع بعنوان یک دغدغه است و بیمه ایران با دارا بودن بیشترین تعداد همکاران نماینده، این دغدغه را دارد.

مدیرعامل شرکت بیمه ایران معتقد است که صنعت بیمه در زمینه نیروی انسانی در حوزه فناوری اطلاعات با مشکلات جدی  روبرو است.

ارسال نظر