شناسه خبر : 19760

سامانه پایش هوشمند حریق ساختمان های پایتخت آغاز به کار کرد

ساختمان های متصل به پایش هوشمند حریق تخفیف بیمه ای دریافت می کنند

سامانه پایش هوشمند حریق ساختمان های  پایتخت آغاز به کار کرد

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران از آغاز به کار سامانه پایش هوشمند حریق ساختمان های تهران با ظرفیت ۵۰ هزار ساختمان خبر داد.

به گزارش چابک آنلاین، فرجود در آیین اعطای اولین پروانه اپراتوری پایش هوشمند حریق ساختمان های تهران با اشاره به خدمات هوشمندی که در بستر سامانه «تهران من» به شهروندان تهرانی ارائه می شود، گفت: در حال حاضر سامانه «تهران من»سه و نیم میلیون کاربر دارد که ۱۵۰۰ میلیارد تومان از درآمدهای شهرداری در این بستر محقق می شود. بی تردید در تمام کارها و اقدامات تهران هوشمند مشارکت شهروندان و بخش خصوصی پیش بینی می شود و نقش بسیار مهمی دارد.

وی افزود: پروژه پایش هوشمند حریق ساختمان های تهران نیز با مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی گامی است در جهت افزایش ایمنی در شهر تهران. موضوعی که برای مدیریت شهری به ویژه سازمان آتش نشانی موجب کاهش هزینه ها خواهد شد.

وی ادامه داد: مجوز و قراردادهای رسمی این پروژه که به صورت فراخوان از مدت ها پیش آغاز شده بود پس از ارزیابی ها مجموعه مورد نظر انتخاب شد و آنچه در عمل اتفاق خواهد افتاد این است که شهروندان می توانند ساختمان های خود را به لحاظ ایمنی ارتقا دهند. به این ترتیب هر ساختمانی که دارای سیستم اعلان حریق باشد می تواند به سامانه پایش هوشمند حریق ساختمان ها متصل شود.

وی تأکید کرد: در این سیستم اعلان حریق به اپراتور انجام می شود و اپراتور پس از تشخیص حریق را به آتش نشانی اعلام می کند. از این مسیر زمان کشف حریق به کوتاه ترین شکل ممکن خواهد رسید که از اهمیت بسزایی برخوردار است. البته در این سیستم اپراتور خدمات دیگری همچون آموزش نگهداری را نیز ارائه می کند و برای ساختمان هایی که به این سیستم متصل می شوند تخفیفاتی برای بیمه در نظر گرفته می شود.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران در خصوص ظرفیت سامانه پایش هوشمند حریق ساختمان های تهران گفت: ظرفیت این سامانه در فاز اول ۵۰ هزار ساختمان است که امیدواریم با استقبال داوطلبانه مردم شاهد افزایش ظرفیت این سامانه باشیم. بی تردید این سامانه برای همه ساختمان ها به ویژه ساختمان های بلندمرتبه از اهمیت بسزایی برخوردار است.

ارسال نظر