شناسه خبر : 19759

اجرایی شدن اعطای بسته حمایتی اصحاب فرهنگ و رسانه از فردا

اجرایی شدن اعطای بسته حمایتی اصحاب فرهنگ و رسانه از فردا

پوراحمدی گفت: مرحله اول حمایت از هنرمندان از فردا اجرایی می‌شود و این روند در نوروز و اردیبهشت ماه سال آینده هم دنبال می‌شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، نشست خبری سید مجید پوراحمدی مدیرعامل صندوق اعتباری هنر به منظور تشریح بسته حمایتی ویژه هنرمندان در دولت جدید برگزار شد.

پوراحمدی با بیان اینکه با آغاز دولت سیزدهم حمایت از هنرمندان به ویژه آن‌هایی که در دوران کرونا آسیب دیدند، در دستور کار قرار گرفت، گفت: با دستور وزیر ارشاد بسته حمایت از هنرمندان به صورت ویژه پیگیری شد. طرح این بسته از اول شهریور کلید خورد و مرحله اول آن فردا اجرایی می‌شود.

وی افزود: در مرحله اول، فردا به مناسبت شب یلدا مبلغ ۱ میلیون تومان برای هنرمندان عادی و ۳ میلیون برای هنرمندان دارای نشان درجه یک واریز می‌شود. کمک بعدی ما، در آستانه عید نوروز است که مبلغ ۱ میلیون و پانصد هزار تومان برای هنرمندان عادی و ۵ میلیون برای هنرمندان درجه یک و در نهایت اوایل اردیبهشت مبلغ یک میلیون و صد هزار تومان برای هنرمندان عادی و ۴ میلیون به حساب هنرمندان درجه یک واریز می‌ شود. کمک ویژه صندوق اعتباری هنر هم برای مستمری بگیران است که در بهمن ماه به حساب آنان واریز خواهد شد.

پوراحمدی با اشاره به تسهیلات صندوق اعتباری هنر بیان کرد: تسهیلات فوری ما با عنوان طرح یادمان اجرا می‌شود؛ در این طرح به هنرمندانی که مشکل ضروری برای آنها پیش آمده، کمک ضروری بین ۵ تا ۱۵ میلیون تومان اعطا می‌گردد. در طرح تسهیلاتی شمیم، هنرمندانی که از یکم مهر ۱۴۰۰ تا پایان ۱۴۰۱ ازدواج می‌کنند، ۳۰ میلیون وام با دو درصد سود با ارائه دو سفته دریافت می‌کنند. همچنین ۵ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض به آن‌ها اهدا می‌شود. در طرح جوانه هنرمندانی که از مهر ۱۴۰۰ تا پایان سال ۱۴۰۱ صاحب فرزند می‌شوند هم تسهیلات ۳۰ میلیون تومانی با دو درصد سود و ۵ میلیون وام بلاعوض دریافت خواهند کرد.

وی اضافه کرد: به خانواده‌های هنرمندانی که در سال ۱۴۰۰ فوت کرده‌اند، ۵ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض اهدا خواهد شد.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر از عضویت ۸۶۳۶۵ هزار نفر از هنرمندان در این صندوق خبر داد و گفت: ۴۶۷۶۱ تن از آنها بیمه تامین اجتماعی دارند و ۳۵۸۵۶ نفر صاحب بیمه تکمیلی هستند و ۲۶۳۹ نفر از هنرمندان مستمری بگیر هستند.

ارسال نظر