شناسه خبر : 1975

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی:

رفع ۱۹ هزار همپوشانی بیمه ای در آذربایجان غربی

رفع 19 هزار همپوشانی بیمه ای در آذربایجان غربی

نادر نانبخش با اشاره به اینکه رفع همپوشانی بیمه ای در دستور کار این سازمان قرار دارد، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۸ هزار و ۹۲۸ همپوشانی بیمه ای با سایر سازمان های بیمه گر در این استان شناسایی و رفع شده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، نادر نانبخش گفت: بیشترین دفترچه ابطالی با 70 درصد مربوط به صندوق بیمه سلامت همگانی این اداره کل بوده و مابقی مربوط به بیمه شدگان صندوق بیمه روستاییان و عشایر است.
وی ادامه داد: در این مدت 14 هزار و 540 دفترچه باطل شده مرتبط با بیمه تامین اجتماعی بوده است.
وی افزود: این دفترچه ها با اعلام دفاتر پیشخوان طرف قرارداد، نمایندگی های رسمی و همچنین گزارش های ناظران مقیم بیمارستانی و کارشناسان واحدهای دارویی و پاراکلینیک ردیابی و به دلیل همپوشانی با سایر سازمان های بیمه گر ابطال شده است.
وی اضافه کرد: افرادی که دارای بیمه نامه درمان (اصلی یا تبعی) سازمان تامین اجتماعی هستند، بیمه نامه تامین اجتماعی آنان ابقا وبیمه نامه سازمان بیمه سلامت ایران این افراد باطل می شود.
مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی بیان کرد: از این پس بیمه شدگان باید نسبت به تعیین تکلیف همپوشانی دفترچه های خود اقدام کنند زیرا داشتن دفترچه های متعدد تخلف محسوب می شود.
بیمه سلامت از سال 1393 با اجرای طرح تحول نظام سلامت و تجمیع چند بیمه به ویژه بیمه خدمات درمانی و اقشار مختلف در کشور ایجاد شد و در حال حاضر در کنار بیمه تامین اجتماعی بیشترین سهم را در بازار بیمه ای کشور دارد.
یکهزار و 256 موسسه تشخیصی و درمانی در آذربایجان غربی طرف قرارداد بیمه سلامت هستند که این موسسه ها به بیش از 2 میلیون و 51 هزار نفر از جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت آذربایجان غربی خدمات ارائه می دهند.
اداره کل بیمه سلامت آذربایجان غربی در حال حاضر با 16 اداره بیمه شهرستانی و یک واحد اداره کل در مرکز استان و با 57 دفتر پیشخوان، نمایندگی و باجه در استان فعالیت دارد.
شماره تماس 1666 بیمه سلامت آماده پاسخگویی شبانه روزی به بیمه شدگان است.

 

ارسال نظر