اختصاصی چابک آنلاین؛

موارد استفاده از پهپاد در بررسی خسارت دکل‌های برقی و توربین‌های بادی است

موارد استفاده از پهپاد در بررسی خسارت دکل‌های برقی و توربین‌های بادی است

مدیر بیمه‌های آتش سوزی شرکت بیمه البرز، با بیان اینکه پهپاد ابزاری دائمی که بیمه گر بخواهد برای هر ارزیابی ریسک از آن کمک بگیرد، نیست، گفت: دردسرهای گرفتن مجوز و استخدام تیم فنی که بتواند این وسیله را هدایت کند منجر به افزایش هزینه بیمه گر می‌شود و استفاده از پهپادها از نظر هزینه، برای بیمه گر، چندان مقرون به صرفه نخواهد بود.

چابک آنلاین، بهاره تاجر باشی، "علیرضا مقرب" درگفت و گو با چابک‌آنلاین،گفت: از پهپاد می‌شود برای ارزیابی علت و ارزیابی خسارت استفاده کرد اما پهپاد ابزاری نیست که خیلی مورد نیاز بیمه گر باشد مگراینکه محل مورد بررسی خسارت در ارتفاع زیاد باشد.

مدیربیمه‌های آتش سوزی شرکت بیمه البرز، با بیان اینکه پهپاد یک ابزار الزام آور که حتما باید درکنار کار بیمه گر باشد نیست، افزود: حتی برای برای ارزیابی بلند مرتبه‌ها هم ابزارهای لازم وجود دارد و از پهپاد می‌شود به عنوان یک ابزار کمکی استفاده کرد.

مقرب، اذعان داشت که از پهپادها می‌شود در بخش صدوربیمه نامه و برای اندازه گیری ریسک زمانی که بیمه گر به جانمایی یک ریسک نیازداشته باشد، استفاده کرد که معمولا نقشه‌های جانمایی یا سایت پلن یک کارخانه و واحد تولیدی در دست بیمه گذاراست.

وی، با بیان اینکه با پهپاد می‌شود از ارتفاع جانمایی را که برای کارخانجات بزرگ برای بیمه گر بسیار مهم است، بررسی کرد، گفت: بیمه گر برای اینکه بتواند EML و MPL ریسک را محاسبه کند باید اطلاعات سایت پلن را داشته باشد.

مدیربیمه‌های آتش سوزی شرکت بیمه البرز، ادامه داد: به عنوان مثال اگر بیمه گر بزرگی همانند ایران خودرو بخواهد بیمه نامه فرست لاست داشته باشد، بیمه گر نیاز به اطلاعات گسترده‌ای دارد که برای بدست آوردن این اطلاعات نیاز به سایت پلن یا جانمایی دارد که بیمه گذاران معمولا دراختیار بیمه گران قرارنمی‌دهند.

مقرب، گفت: پهپاد ابزاربسیارخوبی است و می‌تواند کمک بسیاری به بیمه گرکند اما نبود آن هم بیمه گر را دچار مشکل جدی نمی‌کند و درموارد بیمه‌ای که درگستره وسیعی قراردارند همانند خطوط لوله آب و گاز یا سکوهای نفتی و دکل‌های نفتی می‌تواند کمک کند.

وی، بابیان اینکه پهپاد در رشته آتش سوزی می‌تواند در ریسک‌های خاص بزرگ و با شرایط ویژه کمک کند، افزود: وقتی که بیمه گرمجبور می‌شود تفکیک ریسک را بسنجد زیرا تفکیک ریسک به تعدیل نرخ کمک بسیاری می‌کند می‌تواند از پهپاد استفاده کند.

مدیربیمه‌های آتش سوزی شرکت بیمه البرز،یکی از موارد استفاده از پهپاد را دربررسی خسارت دکل‌های برقی و توربین‌های بادی برشمرد وگفت: اگراتفاقی جزئی رخ دهد این ابزارمی‌تواند کمک کند و ازنزدیک فیلمبرداری کرده و شناخت را دقیق‌ترکند.

به تازگی، کامبیز عباسی، رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی گفته که رشد تقاضا و کاربری پهپادها در بخش کشاورزی در سال جاری نسبت به سال گذشته سه برابر افزایش داشته و افزوده است که توسعه کاربری پهپادهای کشاورزی در راستای هوشمندسازی بخش کشاورزی انجام می‌شود و  تاکنون ۶۵ نوع و مدل پهپاد کشاورزی توسط ۱۲ شرکت عرضه شده است.

ارسال نظر