۳۰ درصد حوادث کشور مربوط به سقوط از ارتفاع است

۳۰ درصد حوادث کشور مربوط به سقوط از ارتفاع  است

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران سراسر کشور با بیان اینکه ۵۰ درصد حوادث کشور مربوط به کارگران ساختمانی است، گفت: ۵۰ درصد مابقی حوادث، مربوط به بیمه‌شدگان دیگر مشاغل است، به‌همین دلیل موضوع بیمه کارگران ساختمانی باید با جدیت دنبال شود.

به گزارش چابک آنلاین، اکبر شوکت ۲۸ آذرماه در آیین رونمایی از اپلیکیشن کارگران ساختمانی و میدانی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ۹۳ کشور جهان عضو سندیکای کارگری کشور هستند، اظهار کرد: در حال حاضر ۵۰۰ انجمن کارگری در شهرستان‌های مختلف کشور وجود دارد و حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر عضو این انجمن‌ها هستند.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران سراسر کشور افزود: به دنبال بی‌عدالتی‌های صورت‌گرفته در حق کارگران ساختمانی، این قشر در راستای احقاق حقوق خود بی‌نظیر حرکت کردند، به‌طوری که در حال حاضر به بزرگ‌ترین صنف کشور تبدیل شده‌اند و امید آن می‌رود که موضوع بیمه کارگران ساختمانی حل شود.

وی با اشاره به نرخ بیکاری و تورم اقتصادی کشور، بیان کرد: ظرف سه سال گذشته ۷۰۰ درصد تورم در حوزه ساخت و ساز ایجاد شده و به همین دلیل قیمت مصالح ساختمانی و دیگر ادوات ساختمان افزایش پیدا کرده که یکی از دلایل آن تحریم‌ها و خودتحریمی است، همین مسئله باعث می‌شود که خدمات بیمه تامین اجتماعی در قبال آن دسته از کارگرانی که تحت پوشش این بیمه هستند، نمود پیدا نکند.

شوکت با تاکید بر اصلاح ماده پنج بیمه کارگران ساختمانی، اظهار کرد: از سال ۱۳۷۷، موضوع بیمه کارگران ساختمانی در مجلس مطرح شد که پس از مدت دو سال، اصلاح ماده پنج بیمه کارگران ساختمانی در دستور کار قرار گرفته که خواسته صنف کارگران، تسریع در پرداختن به این موضوع است، علاوه بر این موضوع، کارفرما موظف بوده که کارگر خود را بیمه کند و بهترین روش گرفتن حق بیمه است.

به نقل از ایسنا، وی با اشاره به اینکه تمامی استادکاران و کمک استادکاران باید درجه‌بندی شوند، یادآور شد: ۵۰ درصد حوادث کشور مربوط به کارگران ساختمانی هستند و ۵۰ درصد مابقی برای دیگر بیمه‌شدگان مشاغل دیگر است، به‌همین دلیل موضوع بیمه کارگران ساختمانی باید با جدیت دنبال شود، ۲۵ تا ۳۰ درصد حوادث کشور، سقوط از ارتفاع بوده و در حال حاضر، موضوع داربست‌ها و نبود ایمنی آنان در حال حل و فصل شدن است.

شوکت در پایان با بیان اینکه منابع مالی ویژه صنف کارگران کم است، ادامه داد: با کارگران ساختمانی نامهربانانه برخورد می‌شود و در حال حاضر، کامل‌ترین و جامع‌ترین طرح ویژه مدیریت کارگران ساختمانی در شهر مشهد قرار دارد.

ارسال نظر