شناسه خبر : 19723

تشخیص موارد سرطان ریه در مراحل اولیه پیشرفت به ۳۱ درصد افزایش یافت

تشخیص موارد سرطان ریه در مراحل اولیه پیشرفت به ۳۱ درصد افزایش یافت

نتایج یک مطالعه‌ جدید نشان می‌دهد افزایش تعداد افرادی که تحت غربالگری سرطان ریه قرار می‌گیرند، منجر به کاهش قابل توجه مرگ و میر ناشی از این بیماری شده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، داده‌ها نشان می‌دهد که در فاصله زمانی میان سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۱۶، درصد موارد سرطان ریه که در مراحل اولیه پیشرفت بیماری تشخیص داده شدند، از ۲۷ درصد به ۳۱ درصد افزایش یافته است.

به طور مشابه، موارد سرطان ریه که در مراحل بعدی تشخیص داده می‌شوند، زمانی که بیماری پیشرفت کرده و به طور بالقوه متاستاز داده یا به سایر قسمت‌های بدن سرایت کرده است، از ۷۱ درصد در مدت مشابه به ۶۶ درصد کاهش یافته است.

به گفته محققان، بیماران مبتلا به سرطان ریه که بیماری آنها در مراحل اولیه شناسایی می شود، به طور متوسط ​​۵ سال پس از تشخیص زندگی می کنند، این در حالی است که این رقم برای افرادی که در مراحل بعدی تشخیص داده می شوند، هفت ماه است.

آنها گفتند که در نتیجه افزایش در تشخیص های قبلی، مرگ و میر ناشی از سرطان ریه به طور متوسط ​​سالانه حدود ۴ درصد در طول دوره مطالعه کاهش یافته است.

دکتر «راجا ام. فلورس»، یکی از نویسندگان این مطالعه، در یک بیانیه مطبوعاتی گفت: ما کاهش مرگ و میر ناشی از سرطان ریه را با تشخیص زودهنگام نشان داده ایم و سرطان را در مراحل اولیه، زمانی که تومورها کوچکتر و قابل درمان هستند، پیدا می کنیم.

فلورس که رییس بخش جراحی قفسه سینه در «سیستم بهداشتی مونت سینا» در شهر نیویورک است، گفت: این مطالعه بر تأثیر غربالگری به دنبال مداخله جراحی برای نجات جان افراد در معرض خطر ابتلا به سرطان ریه تأکید دارد.

سرطان‌ ریه به عنوان یکی از کشنده ترین نوع سرطان‌ها در جهان سالانه شمار زیادی از زنان و مردان را به کام مرگ می‌کشد. سرطان‌ ریه بعد از سرطان سینه دومین عامل مرگ و میر زنان در جهان است . سرطان ریه نوعی بیماری است که مشخصه آن رشد کنترل نشده سلول در بافت های ریه است. اگر این بیماری درمان نشود، رشد سلولی می تواند در یک فرایند به نام متاستاز به بیرون از ریه گسترش پیدا کند و به بافت های اطراف یا سایر اعضای بدن برسد. انواع اصلی سرطان ریه سرطان های ریه سلول کوچک (SCLC)، که سرطان سلولی جو شکل نیز نامیده می شود و سرطان ریه سلول غیر کوچک (NSCLC) هستند.

سرفه (همراه با خلط خونی)، کاهش وزن و تنگی نفس از شایع ترین علائم سرطان ریه هستند.

ارسال نظر