شناسه خبر : 1968

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان زنجان:

برگزاری اجلاس مدیران صندوق بیمه روستاییان در ماهنشان

علی عباسی گفت: اجلاس مدیران صندوق بیمه روستاییان کشور، ۲۴ و ۲۵ مرداد جاری در شهرستان ماهنشان برگزار می شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، علی عباسی گفت: در اجلاس سراسری مدیران صندوق بیمه روستاییان، شماری از مسئولان کشوری و استانی حضور خواهند یافت.
وی ادامه داد: بحث و گفت و گو پیرامون خدمات صندوق و ساز و کارهای خدمت رسانی به جامعه هدف، اعطای احکام بازنشستگی به روستاییان بازنشسته، تجلیل از کارگزاری های برتر و بازدید از روستاها و طرح های اشتغالزا از جمله برنامه های اجلاس سراسری مدیران صندوق بیمه روستاییان کشور در ماهنشان است. 
به گزارش ایرنا سال 1383 قانون ساختار نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی در مجلس تصویب و بر اساس آن دولت مکلف شد صندوق هایبیمه ای خاصی را برای تحت پوشش قرار دادن اقشار مختلف جامعه ایجاد کند که صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر از جمله آنها است. 
اجرای طرح بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر از سال 1384 در کشور آغاز شده است.
عباسی با بیان اینکه با راه اندازی صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، ساکنان روستاها و کشاورزان با مفهوم بازنشستگی آشنا شدند، گفت: افراد متقاضی عضویت در این صندوق می توانند با 15 سال سابقه پرداخت بیمه و به شرط 65 سال سن، بازنشست شوند. 
وی افزود: در صورت از کارافتادگی و یا فوت، مستمری به فرد بیمه شده و یا به بازماندگان پرداخت می شود.
عباسی بابیان اینکه در صندوق بیمه روستاییان 2 برابر حق بیمه مشمولان و متقاضیان را دولت پرداخت می کند، افزود: از سال 92بر اساس قانون مصوب، کشاورزان غیر ساکن در روستاها هم می توانند عضو این صندوق شده و از مزایای آن بهره مند شوند.
هم اکنون 30 درصد جمعیت مشمول در کشور، عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر هستند.