شناسه خبر : 19649

تعداد زیادی از رانندگان فاقد بیمه حمایتی هستنند

تعداد زیادی از رانندگان فاقد بیمه حمایتی هستنند

عامری گفت: حمل‌ونقل نقشی در گرانی محصولات ندارد، اما دیوار کوتاه‌تری از حمل‌ونقل وجود ندارد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، احمدرضا عامری، مدیرعامل و رئیس هیات مدیره اتحادیه شرکت­های تعاونی مسافربری کشور در نشست تخصصی معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مدیران عامل اتحادیه‌های سراسری حمل و نقل گفت: حمل‌ونقل نقشی در گرانی محصولات ندارد، اما دیوار کوتاه‌تری از حمل‌ونقل وجود ندارد شرایطی برای تعاونی‌های حمل‌ونقل فراهم شود بتوانند ادامه دهند و قیمت‌ها ثابت شود و قیمت ماشین‌ها روز به روز بالا نرود.

نوسازی مینی‌بوس‌ها در اولویت باشد

غلامرضا غضنفری مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های مینی‌بوسرانی کشور اظهار کرد: از بخش تعاون توقع نو‌سازی ناوگان حمل‌ونقل را نداریم بلکه تنها کمک به نوسازی کفایت می‌کند اساسی‌ترین بخش نوسازی در بخش حمل‌ونقل مربوط به مینی‌بوس‌هاست همچنین رفع کمبود و گرانی روغن و لاستیک باید حل شود.

۲۲۰۰ تعاونی فعال در بخش حمل‌ونقل وجود دارد

علیرضا ناطقی مدیرکل دفتر تعاونی‌های خدماتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: تعاونی‌های حمل‌ونقل از دیر باز خدمات بسیار ارزشمندی را در راستای منافع ملی ارائه کرده است در حال حاضر بالغ بر ۲۲۰۰ تعاونی فعال در بخش حمل‌ونقل کشور داریم که ۵۲۱ تا از آن‌ها حمل و نقل زمینی کالا را بر عهده دارند این بخش‌ها برای ۵۵ هزار و ۵۰۰ نفر اشتغالزایی در کشور ایجاد کرده است و ۱۸۷ هزار نفر عضو دارد.

رجایی مدیر عامل اتحادیه تاکسرانی کشور و رئیس حمل و نقل اتاق تعاون ایران بیان کرد: در بحث بودجه در صنعت حمل‌ونقل دو مورد اساسی داریم یکی بیمه رانندگان و یکی کمک به نوسازی ناوگانی که داریم. حق بیمه ۳۰ درصد حقوق پایه است و، چون راننده‌ها بیمه بیکاری ندارند می‌شود ۲۷ درصد که ۱۳.۵ درصد را دولت و باقی را راننده‌ها می‌دهند در سال‌های اخیر سایت بیمه رانندگان بسته شد و نتوانستیم آن‌ها را اضافه کنیم و در حال حاضر تعداد زیادی از رانندگان فاقد بیمه حمایتی هستنند.

مدیر عامل اتحادیه تاکسرانی کشور و رئیس حمل و نقل اتاق تعاون ایران گفت: دولت برای نوسازی بودجه در نظر می‌گیرد و این بودجه به سازمان‌های دولتی می‌رود و نوسازی در زمینه اتوبوس‌های شهری انجام می‌شود و به بقیه نمی‌رسد ما در حوزه‌ی تاکسی ۳۵۰ هزار تاکسی داریم که ۲۵۰ تا از آن فرسوده است و با واردات هم به دلایلی موافقت نمی‌شود.

رجایی ادامه داد: بیش‌تر مشکلاتی که در حوزه‌ی حمل‌ونقل داریم در در وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی قابل حل است در حوزه‌ی شهری روزانه بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تمام ترنور مالی داریم دستور دولت این بود که کرایه الکترونیک شود که هنوز کامل انجام نشده اگر این کار در بانک رفاه انجام شود می‌توان به رانندگان برای خرید خودرو وام اهدا شود.

ابراهیمی مسئول شرکت‌های تعاونی کامیونداران و حمل‌ونقل بین‌المللی گفت: در حال حاضر ۴۰۰ هزار کارت هوشمند کامیون در حمل و نقل جاده‌ای داریم که با مشکلات عدیده‌ای روبه رو هستند لاستیکی که ۵ میلیون تومان بود در حال حاضر ۴۵ میلیون تومان است و این بزرگ‌ترین مشکل ماست.

بارنامه فیزیکی کنار می‌رود

شهرکی معاون سازمان حمل‌ونقل کشور اظهار کرد: موضوع شبکه‌سازی یا درگاه ملی بار زیر ساخت‌هایی را لازم دارد که سال‌هاست آغاز شده است بستر آی‌تی در حال فراهم شدن است به بار‌ها کد رهگیری داده‌ایم به زودی بارنامه‌های فیزیکی حذف می‌شوند و تغییر ایجاد می‌شود.

معاون سازمان حمل‌ونقل کشور گفت: قصد ما این است بتوانیم شبکه‌ی تقاضای حمل بار را شفاف کنیم که نیازمند همکاری صاحبان کالا است بخش تعاون را تقویت خواهیم کرد.

مهدی مسکنی معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در حال حاضر دنیا با کسب پول فردی دچار مشکل شده است، امنیت در جایی وجود دارد که منافع جمعی وجود دارد تعاونی بهترین الگویی است که وجود دارد.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: تعاونی‌های حمل‌ونقل از سال ۱۳۴۰ فعالیت دارند و در حال حاضر ۳۰ درصد بار و ۷۰ درصد افراد را تعاونی‌ها جا به جا می‌کنند.

مسکنی ادامه داد: حمل و نقل زیر ساخت است وقتی به اقتصاد مقاومتی فکر می‌کنیم باید به حمل و نقل توجه کنیم تمام جا به جایی‌ها در اربعین، راهیان نور، دانشجویان و موارد دیگر توسط ناوگان حمل و نقل انجام می‌شود.

وی افزود: تعاونی های حمل بار هوایی نداریم چرا چون مصرف کننده‌ی این خدمت وجود ندارد در معاونت تعاون در خدمت شما هستیم می‌توانیم زبان گویای تعاونی‌های حمل‌ونقل برای مطالبه‌گری شویم اگر در تعاون بخواهیم ۴ کار انجام دهیم یک حوزه مهم‌ آن فروش محصولات تعاونی‌هاست که یک قسمت آن داخل و قسمت دیگر خارج کشور است.

مسکنی تصریح کرد: آمادگی داریم تعاونی های دانش بنیان در حوزه بار را راه‌اندازی کنیم همچنین بانک توسعه تعاون را قوت می‌بخشیم و بررسی می‌کنیم که چقدر می‌توان وام پرداخت کرد اعتقاد ما این است که رونق اشتغال وابسته به حمل‌ونقل است به بخش تعاون تعصب داشته باشیم باید همه چیز را خودمان تولید کنیم تا عزت را به تعاون برگردانیم.

ارسال نظر