شناسه خبر : 19584

مهم‌ترین مشکل بیمه کارگران ساختمان سهمیه‌بندی بیمه است

مهم‌ترین مشکل بیمه کارگران ساختمان سهمیه‌بندی بیمه است

گروهی از نمایندگان مجلس خواهان رسیدگی به اصلاح ماده ۵ بیمه کارگران ساختمانی، خارج از نوبت شدند.

به گزارش چابک آنلاین، ۳۲ نفر از نمایندگان مجلس در نامه‌ای خطاب به هیات رییسه مجلس خواهان بررسی اصلاح ماده ۵ بیمه کارگران ساختمانی در صحن علنی مجلس شدند. 

در این نامه آمده است: با توجه به اهمیت موضوع ساماندهی کارگان ساختمانی، طبق تبصره ۱ ماده ۱۰۰ آیین‌نامه داخلی درخواست بررسی اصلاح ماده ۵ قانون کارگان ساختمانی را با توجه به تصویب این طرح در صحن علنی (شور اول) و کلیات آن تصویب شده است. 

جلسه علنی مجلس  در چهارمین روز از خرداد ماه ۱۴۰۰ به بررسی اصلاح ماده ۵ بیمه کارگران ساختمانی اختصاص یافت که خروجی آن می‌توانست وضعیت  کارگران در لیست انتظار را روشن کند و به رویای چندین‌ساله آن‌ها پایان دهد اما پرونده اصلاح این ماده قانونی مختومه نشد چراکه محمدباقر قالیباف طرح بیمه کارگران ساختمانی را حساس دانست و از لزوم بررسی مجدد محاسبات سخن به میان آورد. به گفته رئیس مجلس، حساسیت و اهمیت این طرح زیاد است و از آنجا که پیشنهادهای متعددی وجود دارد، این طرح دوشوری شده و جزئیاتش در کمیسیون مربوطه مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد. 

به نقل از ایلنا، مهم‌ترین مشکلات بیمه کارگران ساختمان سهمیه‌بندی بیمه است؛ در حال حاضر، حدود ۶۰۰ هزار کارگر صنعت ساختمان چشم انتظار تصمیم دولتمردان هستند تا در صورت صلاح‌دید خود، آن‌ها را به حق قانونی خود یعنی بیمه تامین اجتماعی برسانند. در این میان عملکرد یک بام و دو هوای مجلس سبب بروز انتقادات فعالان صنفی کارگران ساختمانی شده است.

ارسال نظر