شناسه خبر : 19553

بیمه درمان انفرادی را از بیمه تعاون بخواهید

بیمه درمان انفرادی را از بیمه تعاون بخواهید

شرکت بیمه تعاون اولین شرکت ارائه دهنده بیمه درمان انفرادی بوده و به همین دلیل از این بیمه نامه به عنوان محصول استراتژیک این شرکت یاد می شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از روابط عمومی بیمه تعاون، شرکت بیمه تعاون در رشته بیمه درمان، هم اکنون به عنوان یکی از معدود ارائه دهندگان این رشته در صنعت بیمه در حال خدمت رسانی است.
امروز تقریبا بیمه پایه فقط 10 درصد هزینه‌های درمان را تقبل می‌کند و 90 درصد هزینه‌های درمان توسط بیمه تکمیلی پرداخت می‌شود. همچنین از سال 97 علاوه بر ارائه بیمه درمانی تکمیلی گروهی، این بیمه نامه به صورت انفرادی نیز ارائه می‌شود.
از این لحاظ به منظور تسهیل در روند خدمت رسانی به شرکت های کوچک و متوسط، 5 طرح درمانی برای گروه های کمتر از 50 نفر در شرکت بیمه تعاون نظر گرفته شده است.
به گفته یونس مظلومی، مدیرعامل شرکت بیمه تعاون هم اکنون در ایران حدود 10 میلیون نفر بیمه درمان تکمیلی دارند و امروز صنعت بیمه بخشی از هزینه‌های بخش درمان و وزارت بهداشت را قبول کرده است که بیشتر این خدمات را باید بخش بهداشت و درمان به جامعه ارائه می‌کرد. بیمه درمان تکمیلی سال‌هاست که برای صنعت بیمه سودآور نیست و زیان‌ده است و نه تنها از این بخش سودی عاید صنعت بیمه نمی‌شود بلکه سوبسید نیز می‌دهد. در حالیکه ارائه انواع خدمات درمانی با اختصاص سوبسید کافی وظیفه حاکمیت است. از طرفی، بیمه تکمیلی انفرادی برخلاف بیمه های درمان گروهی صنعت بیمه، زیان ده نخواهد بود و اکنون بیمه درمان انفرادی یکی از محصولات استراتژیک شرکت به شمار می رود.
بر همین اساس، 100درصد بیمه نامه‌های صادرشده شرکت بیمه تعاون در سال گذشته برای امسال هم تمدید شده است که این نشان از رضایت مشتریان از خدمات این شرکت دارد. همچنین طرح درمان خانواده که از سال 1397 تاکنون در حال اجرا است مورد استقبال مطلوبی واقع شده و بر این اساس در راستای گسترش خدمت رسانی، نه تنها افزایش تعرفه‌های سال جاری لحاظ نشده، بلکه از ابتدای سال 1399 با بازنگری صورت گرفته، پوشش دندانپزشکی نیز به آن افزوده شده است.
این گزارش می‌افزاید، بیمه نامه های درمان انفرادی و توقف کسب و کار ناشی از ایپدمی شرکت بیمه تعاون از طریق سایت دکتر بیمه به صورت غیرحضوری قابل فروش است و بیش از ۵۰ درصد بیمه درمان انفرادی شرکت نیز از این طریق فروخته می شود؛ همچنین هر بیمه گزار خسارت دیده بیمه تعاون، کمتر از یک ماه در بیمه های درمان، خسارت خود را دریافت خواهد کرد.
هم اکنون در شرایطی که خدمات غیرحضوری مطلوبیت زیادی نزد مردم یافته است، اکثر مراکز درمانی برای ارائه خدمات به بیماران پاراکلینیکی از خدمات آنلاین استفاده کرده و مدت زمان پرداخت خسارت به این بیماران حداکثر یک هفته کاری عنوان می‌شود.
این گزارش می‌افزاید شرکت بیمه تعاون در دوران کرونا، تمام خدمات لازم برای حمایت از مبتلایان به ویروس کرونا را ارائه داده است.
بر مبنای دستور صادره از سوی ریاست جمهوری تمام هزینه های درمانی بیماران کرونایی تحت پوشش بیمه قرار گرفته بود و فارغ از این دستور، شرکت بیمه تعاون نیز تسهیل گری های قابل توجهی در زمینه دریافت داروهایی همچون «رمدسیور» برای مبتلایان به این ویروس انجام داد. همچنین به صورت کلی تلاش شد تا نهایت همکاری در پرداخت خسارت چه به لحاظ پرداخت سقف هزینه و چه به لحاظ سرعت در پرداخت به این دسته از مبتلایان به ویروس کرونا صورت پذیرد.
پاندمی کرونا هزینه های زیادی ایجاد کرد و تقریباً خسارت های پرداختی در بخش ICU، 140 درصد و خسارت های پرداختی در بخش دارو 350 درصد افزایش داشته است؛ این افزایش همچنین در بخش آزمایشگاهی نیز 30 تا 35 درصد بوده است.
در بحث بیمه های درمان، بیشتر تمرکز بر روی بیمه های درمان گروهی است و هم اکنون در خوشبینانه ترین حالت، 35 درصد از ایرانیان بیمه تکمیلی دارند که از جمله دلایل عدم تمایل افراد به استفاده از این خدمات می توان به فعالیت داشتن در مشاغل آزاد یا عدم تمایل به بیمه شدن در مشاغل خود اشاره کرد. همچنین با توجه به افزایش هزینه های خانواده در سال های اخیر، افراد تمایل کمتری برای توجه به خسارت های احتمالی درمانی خود پیدا کرده اند.
با توجه به اینکه نیاز به فرهنگسازی هرچه بیشتر همواره در صنعت بیمه وجود داشته است، با ارائه پیشنهاداتی به دولت و سندیکا، درخواست تخصیص یارانه هایی به منظور ترغیب بیمه گزار برای استفاده از خدمات بیمه ای داده شده است‌.
همچنین در خصوص بیمه درمان انفرادی نیز برای ترغیب افراد و خدمت رسانی به آنان، به 5 طرح موجود در بیمه تعاون، 6 طرح جدید نیز اضافه شده و هم اکنون با 11 طرح متنوع آماده ارائه خدمت به بیمه گزاران انفرادی درمان تکمیلی است.
دارنده بیمه زندگی می‌تواند از خدمات بیمه درمان شامل پرداخت هزینه دندان‌پزشکی، تجمیع پاراکلینیکی، بستری و جراحی برخوردار شده و به زودی پوشش «هزینه های مشاوره درمانی» نیز به این بیمه نامه اضافه خواهد شد.

ارسال نظر