شناسه خبر : 19502

کشاورزان زحمتکش فاقد هرگونه بیمه و امکانات رفاهی و آسایش هستند

کشاورزان زحمتکش فاقد هرگونه بیمه و امکانات رفاهی و آسایش هستند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس خواستار رسیدگی و نظارت دولت بر سازمان تأمین اجتماعی، بانک رفاه کارگران و صندوق‌های بازنشستگی و شرکت‌های تابعه که حاصل دسترنج کارگران و بازنشستگان هستند، شد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از خانه ملت، حسن لطفی در نشست علنی صبح امروز(سه شنبه، 16 آذرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تبریک روز دانشجو، گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) بر اساس مقدس ترین مفاهیم لغتنامه بشری یعنی آزادی، برادری و برابری شکل گرفت. در بحث آزادی به برکت خون شهدا، رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری، مجاهدت های خالصانه نیروهای مسلح اعم از سپاه، ارتش و نیروهای انتظامی و امنیتی هم اکنون دارای کشوری آزاد، مستقل و مقتدر هستیم که نمونه ای برای استقلال و آزادی کشورهای در بند است.

نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس با اشاره به موضوع عدالت تصریح کرد: تورم افسارگسیخته و گرانی های لحظه ای، فاصله طبقاتی، حقوق های نجومی، بروکراسی پیچیده اداری، عدم توزیع عادلانه ثروت در کشور، عدالت را خدشه دار کرده و مردم را به ستوه آورده است.

وی افزود: امروز دولتی فربه تر از دولت شکل گرفته که به هیچ عهدالناسی پاسخگو نیستند و مجلس نیز متأسفانه هیچ ابزار نظارتی برای آنها نداشته و ندارد. دانشگاه آزاد اسلامی، سازمان تأمین اجتماعی و شرکت های تابعه، شهرداری کلانشهرها و شرکت های تابعه، بانک های خصوصی و دولتی و هلدینگ های تابعه و شرکت های دولتی، بنیادها و شرکت های تابعه که عمده اقتصاد کشور را در اختیار دارند، به هیچ کس پاسخگو نبوده و نیستند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه با تأکید بر اینکه از هیأت رئیسه مجلس و همکاران استدعا دارم هرچه سریع تر تدابیری برای نظارت و پیشگیری از فساد موجود در آنها بیاندیشند، اظهار داشت: سازمان تأمین اجتماعی، بانک رفاه کارگران و صندوق های بازنشستگی و شرکت های تابعه که حاصل دسترنج کارگران و بازنشستگان هستند، به نام کارگران و به کام مافیای موجود در آنها فعالیت می کنند و هیچ کدام از کارگران و بازنشستگان عضو هیأت مدیره صندوق ها، بانک ها و شرکت های تابعه آنها نیستند.

لطفی خطاب به وزیر تعاون تذکر داد: نسبت به تعیین تکلیف سهام کارگران و بازنشستگان در سازمان های خودشان اقدام کرده و به داد کارگران و بازنشستگان شهرستان های رزن و درگزین و کل کشور که هر روز سفره آنها کوچک تر می شود، برسید.

این عضو مجمع نمایندگان استان همدان همچنین در تذکری به هیأت رئیسه مجلس عنوان کرد: قرار بود 19 هزار میلیارد تومان از محل تبصره 14 به مناطق محروم کشور تخصیص داده شود؛ آقای نادران در کمیسیون تلفیق این را به سازمان برنامه ابلاغ کرده و این سازمان مدعی شد چون با امضای آقای قالیباف نیست، قبول نمی کنم که من و 41 نفر از نمایندگان درخواست کردیم این موضوع اجرا شود اما هیأت رئیسه مجلس هیچ توجهی به آن نکرد که استدعا می کنیم به حق مناطق محروم توجه کنید.

وی همچنین در تذکری خطاب به وزیر جهاد کشاورزی بیان داشت: کشاورزان زحمتکش فاقد هرگونه بیمه و امکانات رفاهی و آسایش هستند که اسیر سیاست های غلط وزارت کشاورزی شده و عدم ثبات قیمت محصولات کشاورزی، گرانی مواد اولیه و وجود دلالان در بازار کشاورزی باعث ورشکستگی آنها و دامداران شده و مجبور شده اند دام های خود را به قیمت ارزان بفروشند که لازم است به داد کشاورزان و دامداران شهرستان های رزن و درگزین برسید.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پایان در تذکری خطاب به وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: با تلاش شبانه روزی خود قصه پرغصه رتبه بندی معلمان، تعیین تکلیف نیروهای حق التدریس و خرید خدمت و نهضتی ها را به پایان برسانید.

ارسال نظر