شناسه خبر : 19493

سقف زمانی معافیت بیمه کارفرمایی معلولان برداشته شد

سقف زمانی معافیت بیمه کارفرمایی معلولان برداشته شد

سقف زمانی معافیت بیمه کارفرمایی و خویش فرمایی ویژه معلولان برداشته شده است.

به گزارش چابک آنلاین، مدیر بهزیستی شهرستان ری گفت: قبلا مدت حق معافیت بیمه معلولان ۵ سال بود که خوشبختانه سقف زمانی از این طرح برداشته شده و ما برای پرداخت حق بیمه معلولان چه  بیمه کارفرمایی و چه خویش فرمایی هیچ مانع، مشکل و محدودیتی نداریم و همه جامعه هدف ما می توانند از این خدمات استفاده کنند.   

محمد رضایی اصل با اشاره به قانون جامع حمایت از حقوق معلولان و جذب ۳ درصد معلولان در دستگاه های دولتی، افزود: بر اساس این مصوبه، ما به عزیزان معلول معرفی نامه اشتغال می دهیم اما با برخی دستگاه ها که این قانون را اجرا نمی کنند چالش داریم و براساس قانون جامع حمایت از معلولان آنها را ارجاع می دهیم که از طریق مراجع قانونی از جمله دیوان عدالت اداری پیگیر مطالبات خودشان باشند.

وی، هدف از برگزاری این مراسم را گرامیداشت سالروز جهانی معلولان و تقدیر از معلولان موفق، شناسایی توان و پتانسیل خیلی خوبی که در عرصه های علمی، فرهنگی و ورزشی معلول وجود دارد اعلام کرد و گفت: مردم باید بدانند اگر عزیزی معلولیت دارد در کنار آن توانمندی های بالقوه ای در وجود او هست و ما تلاش می کنیم این توانمندی ها را به بالفعل تبدیل کنیم و مردم این توانمندیها را ببینند و جامعه به این باور برسد که اگر یک معلول معلولیت دارد لاجرم محدودیت ندارد.

رضایی اصل تاکید کرد: ما تلاش می کنیم موانع پیش روی معلولان را بر داریم تا بتواند خودش را به عرصه های خیلی بالاتر و بیشتر در سطح جهان برساند. وی اظهار امیدواری کرد همه دستگاه های تاثیر گذار و تاثیر پذیر بتوانند گام های خوبی برای حضور معلولان بردارند.

وی ادامه داد: یکی از مسائل، مشکلات و چالش های اصلی معلولان عدم اشتغال آنها در بسیاری از دستگاه ها است و متاسفانه به رغم تصویب قانون۳ درصد که با صراحت بر به کارگیری معلولان تاکید دارد اجرا نمی شود که امیدواریم دولت خدمتگذار مردمی دکتر رئیسی توجه بیشتری نسبت به اجرای این قانون داشته باشد تا معلولان که بسیاری از آنها نیز تحصیل کرده هستند و رتبه های خیلی خوب علمی دارند و در بهترین دانشگاه ها تحصیل کرده اند جذب شوند و از وجود آنها بهره مند شوند.

به نقل از خبرگزاری صداوسیما، مدیر بهزیستی شهرستان ری تعداد کل معلولان شهرستان ری را ۱۵۰۰۰ نفر اعلام کرد که  در طیف های مختلف: خفیف، متوسط، شدید و خیلی شدید رتبه بندی شده اند.

ارسال نظر