شناسه خبر : 19456

صدور بیمه‌نامه‌های جدید معدنی ۱۸۰۰ شغل مستقیم دیگر ایجاد می کند

صدور بیمه‌نامه‌های جدید معدنی  ۱۸۰۰ شغل مستقیم دیگر ایجاد می کند

رئیس هیات عامل ایمیدرو ضمن درخواست تدوین افق‌های جدید متناسب با اهداف توسعه‌ای بخش معدن و صنایع معدنی برای صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی، خواست تا این صندوق در سرمایه‌گذاری های کلان نیز نقش آفرینی کند.

به گزارش چابک آنلاین، وجیه الله جعفری در نشست بررسی عملکرد صندوق بیمه فعالیت‌های معدنی که با حضور معاون‌ها و مدیران ایمیدرو و مدیران صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی در محل سازمان توسعه و نوسازی معادن صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) برگزار شد، پس از ارائه گزارش این صندوق، تصریح کرد: صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی به عنوان  پشتیبان بخش معدن، عملکرد رو به رشدی در حوزه معادن کوچک و متوسط بخش خصوصی داشته است؛ اما ضروری است که از این پس جایگاه و اثربخشی خود را در اهداف چشم‌انداز و برنامه‌های سرمایه گذاری کلان معدن و صنایع معدنی به طور مشخص‌تری تعیین کند.

وی افزود: حضور در سرمایه‌گذاری های کلان در فولاد، مس، آلومینیوم و ...، اکتشافات به ویژه در بخش عمیق، فرآوری مواد پیشرفته و استراتژیک و ... باید از جمله حوزه‌هایی آتی این صندوق قرار گیرد. نیاز است که علاوه بر نگاه ملی، اهداف و برنامه‌های فرامنطقه‌ای و بین‌المللی بخش معدن مورد حمایت این صندوق قرار گیرد. با جذب مشاور می‌توان اهداف جدید را ترسیم کرد؛ بطوری که در دوره‌های زمانی متفاوت، اقدامات و عملکرد را به صورت کمی، پایش و رصد کرد.

صدور ۹۶۱ میلیارد تومان بیمه نامه در هفت ماه ۱۴۰۰

فرید دهقانی-مدیر عامل صندوق بیمه سرمایه‌گذاری‌های معدنی- نیز در این نشست، از رشد بیش از دو برابری عملکرد صندوق (در صدور بیمه‌نامه‌ها) طی هفت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تا پایان مهرماه، ۹۶۱ میلیارد تومان بیمه نامه توسط این نهاد صادر شده است. در حالیکه عملکرد کل سال گذشته برابر با ۴۷۵ میلیارد تومان بوده است. ۱۹۶۷ میلیارد تومان بیمه‌نامه نیز آماده صدور است؛ لذا پیش‌بینی می‌شود عملکرد این صندوق تا پایان سال ۱۴۰۰ به۲۰۰ میلیارد تومان برسد.

وی در رابطه با عملکرد اشتغال این صندوق، اظهار کرد: اقدامات فوق سبب اشتغال مستقیم ۹۳۰ نفری در بخش معدن و صنایع معدنی شده و پیش‌بینی می‌شود با صدور بیمه‌نامه‌های جدید، ۱۸۰۰ شغل مستقیم دیگر به رقم فوق افزوده شود. البته مطالبات جدیدی به ارقام گذشته اضافه نشده و سال به سال در حال کاهش مانده مطالبات صندوق شده‌ایم.

دهقانی خاطر نشان کرد: در سال جاری در پی تحقق سرمایه ۱۶۰۰میلیارد تومانی هستیم تا بتوان در آینده ضمن تنوع بخشی به نوع خدمات، با کمک بانک‌ها تسهیلات بیشتری به حوزه معدن ارائه دهیم. براین اساس افزایش سرمایه صندوق تا ۵۰۰۰ میلیارد تومان را در برنامه خود قرار داده‌ایم.

مدیر عامل صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی در رابطه با برنامه‌های توسعه‌ای و جدید این سازمان، گفت: حمایت از استارت آپ‌ها، تقویت همکاری‌ها برای تامین و ساخت ماشین‌آلات معدنی، اکتشاف به ویژه عمیق، حفاری، اکتشاف عناصر استراتژیک و عناصر نادر، پایلوت‌های نیمه صنعتی و تولیدات در مقیاس نیمه صنعتی و با تکنولوژی بالا، تولید محصولات جانبی با هدف حفظ محیط زیست از این جمله هستند. در سال ۱۴۰۰ برای نخستین بار حمایت از شرکت‌های حفاری را در مجموعه اقدامات خود قرار داده‌ایم.


به نقل از ایسنا، در این نشست جمشید ملارحمان (عضو هیات عامل ایمیدرو)، امیر خرمی‌شاد (معاون برنامه‌ریزی و توانمندسازی)، حسام مقدمعلی (معاون طرح‌های توسعه معادن و صنایع معدنی ایمیدرو) و سمیه خلوصی (مدیر برنامه‌ریزی و نظارت استراتژیک ایمیدرو) نکاتی درباره اقدامات این صندوق و همچنین پتانسیل‌های موجود برای همگامی اهداف این نهاد با ایمیدرو و توسعه بخش معدن و صنایع معدنی ارائه کردند.

ارسال نظر