نشست خبری رئیس کل بیمه مرکزی در همایش بیمه و توسعه

نشست خبری رئیس کل بیمه مرکزی در همایش بیمه و توسعه

ضریب خسارت خودروهایی که کیفیت نامناسبی دارند بسیار بالاست و پوشش ریسک مربوط به آن باید با قواعد استاندارد بیمه ای همخوانی داشته باشد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی و بین الملل بیمه مرکزی، دکتر غلامرضا سلیمانی که در جمع خبرنگاران سخن می گفت با اعلام این مطلب افزود: در کشورهای پیشرفته گاهی میزان نرخ حق بیمه از قیمت خودروهای مدل پایین کمتر است حال آنکه در کشور ما تخفیف هایی برای این قبیل خودروها در نظر می گیرند که این رویه باید اصلاح شود.

✅ نرخ بیمه نامه های تکمیلی درمان منطقی می شود

رئیس کل بیمه مرکزی از افزایش بیست و هشت درصدی بیمه های درمانی در بودجه سال جاری خبر داد و افزود: در سال گذشته شاهد افزایش چهل درصدی تعرفه درمانی بودیم که ضریب خسارت ۹۸ درصدی این رشته بیمه ای قابل قبول نیست.

وی تعیین تعرفه عادلانه برای بیمه های تکمیلی را ضروری دانست و از شرکت ها و سازمان های بیمه گذار خواست تا در زمان محاسبه حق بیمه این افزایش تعرفه را در نظر داشته باشند.

دکتر سلیمانی در بخش دیگری از سخنان خود از آمادگی صنعت بیمه برای پوشش خسارات ناشی از حملات سایبری خبر داد و اظهار داشت: خسارت ششصد میلیون دلاری حملات سایبری در سال ۲۰۲۰ از اهمیت این موضوع حکایت دارد و دستگاه های کشور باید به این ریسک مهم توجه داشته باشند.

✅ حضور صنعت بیمه در بازار سرمایه پررنگ تر خواهد شد

دکتر سلیمانی از پذیره نویسی قریب الوقوع چند شرکت بیمه ای دیگر در بورس سخن گفت و افزود: در حال حاضر شاخص بازار سرمایه شرایط ویژه ای دارد و به همین خاطر پذیره نویسی به صورت پلکانی و با رعایت وضعیت بورس صورت می گیرد.

رئیس شورای عالی بیمه با بیان این مطلب که پیوند صنعت بیمه و بازار سرمایه باید مستحکم تر شود، تصریح کرد: بخشی از سرمایه های صنعت بیمه در بورس است و با عرضه اوراق بیمه ای در بازار سرمایه این تعامل از ابعاد بیشتری برخوردار خواهد شد.

وی افزایش ضریب نفوذ بیمه را در گرو رقابت نرخ و شرایط بیمه نامه های زندگی با بازارهای موازی ارزیابی کرد و گفت: بالا رفتن ضریب نفوذ بیمه علاوه بر کاهش دغدغه های دولت به افزایش سطح امید در جامعه و ارتقای رفاه عمومی منتهی می شود.

وی از موضوعاتی نظیر بازنشستگی، درمان تکمیلی، تامین مالی آتیه و از کارافتادگی به عنوان مزیت های بیمه نامه های زندگی نام برد.

دکتر غلامرضا سلیمانی از فعالان صنعت بیمه و رسانه ها خواست تا در همگانی سازی فرهنگ این رشته بیمه ای همکاری کنند.

✅ استارت آپ ها باید در چارچوب قانون فعالیت کنند

دکتر سلیمانی از استارت آپ ها به عنوان بستری برای فروش محصولات بیمه ای یاد کرد و افزود: امکان حذف تکنولوژی وجود ندارد و ایستادن در برابر تحولات دیجیتالی هیچ معنا و مفهومی ندارد.

وی تصریح کرد: فعالیت استارت آپ ها در رشته های شخص ثالث و درمان آغاز شده و در چارچوب قانون و مقررات به سایر رشته ها نیز تسری خواهد یافت.

رئیس شورای عالی بیمه در خصوص ارائه برخی تخفیفات از سوی استارت آپ ها به صراحت اعلام کرد: ارائه تخفیف یعنی فروش پایین تر از نرخ مصوب که قطعا تخلف محسوب می شود اما ارائه تخفیف از محل کارمزد نمایندگی ها اشکالی ندارد.

✅ زنگ بیمه یک اتفاق هوشمندانه بود

فرهنگسازی از زیرساخت های اصلی توسعه صنعت بیمه به شمار می رود و زنگ بیمه در همین راستا طراحی و اجرا شده است.

دکتر سلیمانی از همکاری گروه های هنری و رسانه ها در خصوص پروژه "زنگ بیمه" قدردانی کرد و افزود: فرهنگ بیمه باید از سنین پایین تر به مخاطبان خود القا شود تا در آینده نهادینه سازی آن از شتاب بیشتری برخوردار شود.

وی با سودمند دانستن زنگ بیمه در مسیر آشنایی کودکان و خانواده ها با محصولات متنوع بیمه ای بر ادامه این روند تاکید کرد.

رئیس کل بیمه مرکزی از شعار "هر شرکت بیمه در هر سال یک محصول" به عنوان یک برنامه عملگرایانه یاد کرد و از عزم و اراده شرکت های بیمه ای در این زمینه خبر داد.

✅ هوشمندسازی فراتر از فعالیت دیجیتال است

دکتر سلیمانی، موضوع هوشمندسازی در صنعت بیمه را در راستای سیاست های کلان دولت ارزیابی کرد و افزود: هوشمندسازی به معنای واقعی کلمه در بسترهای پیشرفته الکترونیکی نظیر بلاکچین صورت می گیرد که خوشبختانه صنعت بیمه از زیرساخت های قابل قبولی برای ورود به این حوزه، برخوردار است.

وی از حذف فیزیکی بیمه نامه ها و الکترونیکی شدن کروکی ها به عنوان دستاوردهای قابل تامل صنعت بیمه و پلیس دانست و نسبت به ضرورت تکمیل زیرساخت ها تاکید کرد.

گفتنی است موضوعاتی نظیر: راه اندازی صندوق حوادث طبیعی، تخفیفات بیمه شخص ثالث، تاسیس شرکت های بیمه ای هوشمند،  بررسی راهکارهای عرضه بیمه تکافل، بیمه موتورسیکلت ها و آینده صنعت بیمه نیز در این نشست خبری مطرح شد که رئیس کل بیمه مرکزی به پرسش ها پاسخ داد.

ارسال نظر