شناسه خبر : 19431

معاون اقتصادی رییس جمهوری اعلام کرد:

بیمه‌گری هوشمند باید یکی از اولویت‌های اصلی صنعت بیمه باشد

بیمه‌گری هوشمند باید یکی از اولویت‌های اصلی صنعت بیمه باشد

معاون اقتصادی رییس جمهور در بیست و هشتمین همایش ملی بیمه و توسعه با بیان اینکه اصلاح بازار بیمه یک مساله کلیدی است، گفت: بیمه‌گری هوشمند یکی از اولویت‌های اصلی صنعت بیمه باید باشد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل بیمه مرکزی، محسن رضایی صبح امروز در بیست‌ و هشتمین همایش ملی بیمه و توسعه که در دانشگاه الزهرا(س) گفت: در صورتی که بازارها اصلاح شود قیمت‌های واقعی شکل می‌گیرد. 

وی افزود:  تقویت صنعت بیمه در دولت سیزدهم، موضوعی جدی است و تلاش خواهیم کرد این صنعت  بیش از گذشته تقویت شده و مورد توجه قرار گیرد.

رضایی تصریح کرد: بیمه توانایی ریسک را به سرمایه‌گذاران می دهد  و باید در کل زنجیره ارزش قرار داشته باشد.

معاون اقتصادی رییس جمهور تاکید کرد: بیمه یکی از لنگرهاو اهرم‌های اصلی رشد اقتصادی کشور است. 

وی با اشاره به ضرورت استفاده از فناوری‌ای نوین در صنعت بیمه گفت: ابزار بلاک‌چین ‌می‌تواند به کمک صنعت بیمه بیاید و نباید از فناوری‌های جدید غول ساخت. زنجیره‌های بلوک نقطه مشترکی دارند که با توافق جمعی در یک توکن جمع شده‌اند که این توافق می‌تواند دارایی‌های مالی یا ریسک باشد. 

رضایی با تاکید بر استفاده از اوراق مالی بیمه‌ای گفت: در حال حاضر سهم صنعت بیمه در سرمایه‌ گذاری‌ های کشور بسیار ناچیز است و همزمان ضرورت دارد بیمه مرکزی از میزان تعارض منافع خود با شرکت‌ها در زمینه بیمه اتکایی بکاهد. 

وی تاکیدکرد،  نیاز است تا قوانین و مقررات صنعت بیمه با همکاری دولت، مجلس وقوه قضاییه بازنگری و به روز سانی شود.

ارسال نظر