اختصاصی چابک آنلاین؛

هوشمند سازی صنعت بیمه یک شبه میسر نمی شود

هوشمند سازی صنعت بیمه یک شبه میسر نمی شود

رییس کل بیمه مرکزی، با تاکیدبراهمیت دقیق بودن قراردادهای بیمه‌ای اظهارداشت که قراردادهای بیمه‌ای غیر از این را قبول نخواهد داشت و به عنوان بخش نظارتی صنعت بیمه،به طور جدی وارد این قراردادها خواهد شد.

چابک‌آنلاین، زهرا نامداری، "غلامرضا سلیمانی" در نشست خبری به مناسبت روز 13 آذر، در پاسخ به پرسش خبرنگار چابک‌آنلاین، قرارداد بیمه را تعهدی بین بیمه‌گذار و بیمه‌گر خواند و گفت: انتظارات بیمه‌گذاران از شرکتهای بیمه ای بسیار زیاد است و اگر بخواهیم فقط براساس قرارداد عمل کنیم قطعا بیمه‌گر در زمان ایجاد خسارت یا آن را پرداخت نمی‌کند و یا با تاخیر پرداخت می‌کند.

وی با تاکید بر اهمیت دقت در شرایط عمومی و خاص عقدقرارداد بیمه، بیان کرد: هنگام عقد قرارداد بیمه که یک معامله معمولی نیست باید آیین‌نامه‌ها را درنظر گرفت زیرا اگر قراردادهای صنعت بیمه خوب و کنترل شده‌ نباشد در زمان پرداخت خسارت با مشکل روبرو خواهیم شد.

رییس کل بیمه مرکزی، اذعان داشت که بیمه گذاران ممکن است در قراردادهای بیمه‌ای به دنبال شرایط بسیار آسان باشند که بدون بندهای مشخص امضا شود اما اینگونه هم هنگام دریافت خسارت با مشکل روبروخواهند شد.

رییس کل بیمه مرکزی، در پاسخ به پرسش چابک‌آنلاین مبنی براینکه "آیا شرکت‌های بیمه‌ای در نوآوری محصولات خود، موفق شده‌اند تا تکلیفی که برگردن آنها نهادید انجام دهند؟"، گفت: شرکت‌های بیمه‌ای دررابطه با شعار هر شرکت بیمه یک محصول جدید در سال" بسیار فعال شده‌اند و به طور دائم محصولات جدید به بیمه مرکزی معرفی می کنند.

سلیمانی، شرکت‌های بیمه کوثر، سرمد، سامان، تعاون و تجارت‌نو را از جمله شرکت‌های موفق در عمل به شعار مذکور خواند و گفت: بیشتر شرکت‌های بیمه ای محصولات جدید خود را به بیمه مرکزی معرفی می کنند و بسیاری از آنها هم موفق به دریافت مجوز و عملیاتی کردن طرح شده اند.

هوشمند سازی بیمه انتظار وزیر اقتصاد است

وی، در واکنش به نکته مطرح شده از سوی چابک آنلاین در خصوص گلایه وزیر اقتصاد در همایش بیمه در خصوص هوشمند نبودن بیمه، بیان کرد: هوشمند سازی یک انتظار است و نکته وزیر اقتصاد گلایه نبود.

رییس کل بیمه مرکزی، اظهارداشت: دولت، نظام و رییس جمهور از صنعت بیمه انتظار دارند که هوشمند باشد و هوشمند سازی هم به سادگی میسر نیست.

سلیمانی، اضافه کرد: هوشمند سازی یعنی حرکت دربستر بلاکچین و در حال حاضر این مساله شروع شده اما این مساله چیزی نیست که یک شبه رخ دهد و باید در عمل باشد، به همین دلیل در پلتفورم برنامه ریزی شده تا در سال 1400 کدیکتا و یا دیجیتالی کردن عملیات صدور انجام شود و در سال 1401 هم در بخش خسارت خواهد بود.

وی، به  کروکی الکترونیک اشاره کرد و گفت: به عنوان نمونه کروکی الکترونیکی چیزی نیست که بتوان گفت از همین فردا انجام خواهد شد بلکه نیاز به زیرساخت‌هایی سخت افزار، آموزش نیروهای مورد نظر،نرم افزار و جلوگیری از تقلب دارد.

رییس کل بیمه مرکزی، به حذف فیزیکی بیمه نامه شخص ثالث اشاره کرد و گفت: به دلیل ناآگاهی، این مساله با مخالفت و مقاومت همراه بود و حتی بعضی از نمایندگی‌ها و شرکت‌های بیمه هم مقاومت کردند، بنابراین هوشمند سازی برنامه نیست، بلکه یک انتظار است که باید به سمت ان برویم و سیاستگذاران باید افق را بلند تر ببینند.

ارسال نظر