شناسه خبر : 19375

۱۱ محصول و عوامل تولید کشاورزی استان تهران فاقد بیمه نامه هستند

11  محصول و عوامل تولید کشاورزی استان تهران فاقد بیمه نامه هستند

مدیر بیمه محصولات کشاورزی استان تهران گفت: در سال جاری تعداد ۶ هزار و ۲۳۰ بیمه نامه محصولات کشاورزی صادر شده که نسبت به سال گذشته که پنج هزار و ۳۷۴ فقره بوده حدود ۱۶ درصد افزایش داشته است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، مهرداد بلوریان روز پنجشنبه با اشاره به وضعیت بیمه کشاورزی استان اظهار داشت: در سال زراعی ۱۴۰۰-۱۳۹۹، استان با تحت پوشش قرار دادن ۳۳ هزار و ۹۰۲ هکتار از مزارع نسبت به سال زراعی قبل ۱۷ درصد رشد داشته است.

وی اظهار داشت: همچنین در زیر بخش باغات، چهار هزار و ۴۰۹ هکتار باغات استان تحت پوشش قرار گرفت که نسبت به سال زراعی قبل ۶ درصد کاهش داشته است.

بلوریان با تاکید بر اهمیت بیمه دام و طیور بیان داشت: در سال جاری ۸۵ هزار و ۷۱۷  رأس دام صنعتی بیمه شدند که این رقم با رشد ۱۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل همراه بود و همچنین ۱۱۰ هزار و ۲۲۰ رأس دام سبک روستایی و عشایر نیز تحت پوشش بیمه قرار گرفته است که نسبت به سال قبل ۱۱۱ درصد رشد داشته است.

 وی  افزود: با برنامه‌ریزی انجام شده و همکاری سازمان جهاد کشاورزی در این مدت بیش از ۱۱ میلیون  قطعه انواع طیور بیمه شده است و در بخش آبزیان نیز بیش از ۶ میلیون  قطعه انواع آبزیان نیز تحت پوشش بیمه قرار گرفته است که نسبت به سال گذشته ۱۰۰ درصد رشد را در این بخش شاهد هستیم.

بلوریان با اشاره به اقدامات انجام شده برای جلوگیری از خسارات احتمالی محصولات کشاورزی در فصل سرما  گفت: مهمترین ابزار قابل ارائه خدمات بیمه ای به کشاورزان، ترغیب و اطلاع رسانی موارد بیمه ای و افزایش ضریب نفوذ بیمه در میان آنان است.

وی با بیان اینکه در سال جاری کشاورزان در استان محصول زراعی، باغی، منابع طبیعی، دام، طیور و آبزی خود را بیمه کردند ادامه داد: مواردی که احتمال بروز مخاطرات مختلف برای کشاورزان را ایجاد می کند از طریق پیامک یا شبکه های مجازی موجود و یا از طریق کارگزاران و شرکتهای خدمات بیمه ای برای جلوگیری از بروز خسارت های شدید به بیمه گذاران اطلاع رسانی می شود.

وی  به شرایط جغرافیایی استان اشاره کرد و گفت: در مجموع ۵۷ محصول و عوامل تولید قابلیت بیمه پذیری دارند که از این تعداد نیز برای ۴۶ مورد در سطح شهرستانهای استان بیمه نامه صادر شده است.

وی از صندوق بیمه کشاورزی به عنوان طرح‌های حمایتی دولت از کشاورزان و دامداران یاد کرد و افزود: نظام بیمه کشاورزی به عنوان پشتیبان تولیدکنندگان بخش کشاورزی در مقابل عوامل تهدیدکننده قهری و طبیعی فعالیت می‌کند.

بلوریان درخصوص شیوه پرداخت غرامت در صورت بروز خسارت گفت: پس از وقوع خسارت بیمه گذار باید قبل از محو آثار خسارت (بسته به نوع محصول) وقوع خسارت را به اطلاع بیمه گر(صندوق بیمه) و نمایندگان قانونی برساند که صندوق بیمه نیز کارشناسان ارزیاب خسارت را به محل مورد بیمه اعزام می کند و کارشناس ارزیاب خسارت نیز براساس نوع محصول اقدام به تهیه مستندات و تکمیل پرونده خسارت در سامانه جامع بیمه کشاورزی خواهد نمود که پس از تکمیل مستندات و اخذ مجوز نهایی پرونده های خسارت رسیدگی و آماده پرداخت می شود.

به گفته وی در بیمه طرح پایه محصولات دام، طیور و آبزیان وقوع خسارت و همچنین پرداخت غرامت منوط به ارائه تأییدیه ادارات دامپزشکی است.

معاون خدمات بیمه ای استان تهران همچنین یاد آور شد: واریز غرامت بیمه گذاران به صورت گروهی و یکجا در مراحل مشخص و دوره ای از سوی ستاد صندوق بیمه انجام می شود.

ارسال نظر