شناسه خبر : 19337

اجرای «بیمه اجتماعی رایگان» خانوارهای محروم و کمتر برخوردار

اجرای «بیمه اجتماعی رایگان» خانوارهای محروم و کمتر برخوردار

اقدامات شاخص صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در دولت سیزدهم تشریح شد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا،  اجرایی کردن طرح بیمه اجتماعی رایگان خانوارهای محروم و کمتر برخوردار با هدف رشد ۸۳ درصدی ضریب پوشش ارائه خدمت بیمه اجتماعی به جمعیت کشاورزان، روستاییان و عشایر، از اقدامات شاخص این صندوق در طول سه ماه گذشته است.


در مرحله نخست این طرح، تفاهمنامه‌های مرتبط با سازمان های ذی‌ربط از جمله سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام (ره)، معاونت امور زنان و خانواده به منظور پوشش بیمه زنان سرپرست خانوار، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و ... امضا  و سپس اسامی مشمولان این طرح از سوی این سازمان ها، به صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر اعلام شد.


وصول ۱۰۰ درصدی بودجه سهم دولت در سال۱۴۰۰، اختلاف ۴ برابری نرخ بازدهی پرتفوی سرمایه گذاری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر نسبت به نرخ رشد شاخص کل بازار سرمایه  )نرخ بازده صندوق ۱۲درصد و نرخ شاخص کل بورس ۳ درصد است) از دیگر اقدامات صندوق در سه ماهه آغاز به کار دولت جدید است.


به گزارش مرکز روابط عمومی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی، انعقاد و مکانیزه کردن فرآیند نقل و انتقال سوابق و ازکارافتادگی در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر و توانمندسازی کارگزاری های روستایی و ایجاد اشتغال پایدار با اصلاح نظام پرداخت به کارگزاران صندوق و رشد حدود ۵۰درصدی درآمدی آن ها از دیگر اقدامات شاخص این صندوق در سه ماهه ابتدایی آغاز به کار دولت سیزدهم است.

ارسال نظر