شناسه خبر : 19336

پایین بودن ضریب نفوذ بیمه به دلیل عدم اعتماد مردم به بیمه‌ها است

پایین بودن ضریب نفوذ بیمه به دلیل عدم اعتماد مردم به بیمه‌ها است

رئیس سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح در مورد دلایل پایین بودن ضریب نفوذ بیمه در کشور گفت: مهمترین دلیل عدم اعتماد مردم به بیمه‌ها است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از فارس، در حاشیه هشتمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بیمه و بانک سردار نجفی رئیس سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح اظهارداشت: یکی از دلایل اینکه ضریب نفوذ بیمه در کشور ما پایین است این است که مردم اعتماد زیادی به بیمه ندارند و در فرهنگ ما حوادث و عواقب منفی انکار می‌شود و فرهنگ ما به‌گونه‌ای است که مرگ را همیشه برای همسایه می‌دانند.

وی گفت:‌ ما به‌عنوان بیمه کوثر که زیرمجموعه سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح است باید آسیب‌شناسی کنیم و اعتماد مردم به بیمه را جلب کنیم.

سردار نجفی گفت: بسیاری از مردم اعتقاد دارند که شرکت‌های بیمه خسارت را به صورت عادلانه و به‌موقع پرداخت نمی‌کنند آنچه که در بیمه کوثر باید دنبال شود پرداخت دقیق و محاسبات دقیق و حضور به موقع در صحنه حوادث است د ر سیل و زلزله بیمه کوثر سریع حضور پیدا کرد و خسارات را محاسبه و پرداخت کرد. اعتماد مردم را باید بالاتر ببریم تا ضریب نفوذ بیمه افزایش یابد.

رئیس سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح با ذکر تجربه‌ای از چین گفت: چینی‌ها در کمربند مرکزی آفریقا ابتدا از طریق خدمات عام‌المنفعه برای مردم گرفتار بیماری ایدز انجام دادند و سپس بدون هیچ تبلیغی همه کارهای سرمایه‌گذاری در آن منطقه را بر عهده گرفتند بنابراین با انجام کارهای عام‌المنفعه می‌توانیم اعتماد مردم را جلب کنیم و بزرگ‌ترین تبلیغ برای یک شرکت بیمه‌ای انجام کار عام‌المنفعه به نفع مردم است.

سردار نجفی گفت: قبلا هدف شرکت اینگونه تعریف می‌شد فروش بیمه‌نامه به بالای هزار میلیارد تومان برسد اما با توجه به خرید 135 درصدی خسارت در پایان سال ملاحظه می‌کردیم که زیان ایجاد شده است شرکت‌های بیمه در واقع شرکت‌های سرمایه‌گذار هستند و تفاوت ما با شرکت‌های دیگر در کوثر بودن است. باید رتبه ما در بین شرکت‌ها که قبلا 20 درجه بود ارتقاء پیدا کند و به 5 برسد.

ارسال نظر