شناسه خبر : 1933

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی:

تعدادی از خبرنگاران باسابقه خراسان شمالی هنوز بیمه ندارند

تعدادی از خبرنگاران باسابقه خراسان شمالی هنوز بیمه ندارند

حسین فرخنده با ابراز ناخرسندی از مشکلات بیمه ای خبرنگاران استان خراسان شمالی گفت: برخی از فعالان رسانه ای استان با سابقه های زیاد و درخشان هنوز زیر چتر بیمه قرار نگرفته اند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، حسین فرخنده در نشست شورای اداری استان که با محوریت روز خبرنگار برگزار شد اظهار داشت: به یقین تامین شرایط مناسب برای فعالیت خبرنگاران و حل مشکلات صنفی این قشر، سبب ایجاد نشاط و شادابی آنان می شود این شادابی در جامعه تسری می یابد. 
وی افزود: از سازمان بیمه تامین اجتماعی انتظار می رود برای حل مشکلات بیمه ای خبرنگاران مبادرت داشته باشد و در این باره کمک کار باشد. 
فرخنده گفت: خانه مطبوعات، یکی از بسترها برای حل مشکلات صنفی خبرنگاران است و این خانه به عنوان یک تشکل می تواند انتقال دهنده و پیگیر حل مسائل و درخواست های فعالان این عرصه باشد. 
فرخنده تصریح کرد: برای کمک به توسعه رسانه ها، باید خانه مطبوعات استان تقویت شود. 
وی خاطرنشان کرد: برای ارتقای کیفی فعالیت رسانه ها، برگزاری دوره های آموزشی برای ارتقای توانمندی و مهارت خبرنگاران پیگیری شده است و تلاش داریم تا این برنامه ها تداوم یابد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود با تاکید بر جایگاه تاثیرگذار رسانه ها در توسعه گفت: توسعه نشریات و رسانه ها در واقع توسعه استان است. 
در خراسان شمالی 18 مورد مجوز نشریه اعم از مکتوب و غیر مکتوب، عمومی و تخصصی ثبت شده است که این نشریات شامل سه روزنامه، 2 هفته نامه، یک دو هفته نامه، 2 ماهنامه، چهار فصلنامه و 6 پایگاه خبری است. 

 

ارسال نظر