شناسه خبر : 19307

عده‌ای نمی‌گذارند بارنامه الکترونیکی اجرایی شود!

عده‌ای  نمی‌گذارند  بارنامه الکترونیکی اجرایی شود!

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور گفت: الکترونیکی شدن بارنامه‌ها می‌تواند تا ۵۰ درصد هزینه‌ها را کاهش دهد، اما عده‌ای که در این بین ذی‌نفع هستند نمی‌گذارند این موضوع اجرایی شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از خبرگزاری صداوسیما، آقای سورنا ستاری امروز در برنامه رونمایی از ایکس‌ری کانتینری ساخت داخل گفت: سال‌هاست با وجود مصوبات مختلف نتوانستیم بارنامه الکترونیکی را که می‌تواند یکی از کلید‌های مبارزه با فساد با استفاده از هوش مصنوعی باشد جا بیندازیم.

وی افزود: این موضوع به همکاری دستگاه‌های مختلف نیاز دارد و با وجود اینکه بار‌ها آن را مطرح کرده‌ایم، چون افرادی از نبود آن سود می‌برند اجرایی نشده است.

ستاری با اشاره به داخلی سازی دستگاه‌های ایکس ری کانتینری گفت: چند شرکت دانش بنیان در این زمینه کار کردند و برای داخلی‌سازی فناوری سی‌تی‌اسکن پزشکی نیز اقدام کردیم که تا پایان سال عملیاتی می‌شود.

وی افزود: یکی از مشکلات ما استفاده نکردن دستگاه‌ها از هوش مصنوعی است در حالی که دو هزار نفر در این حوزه در کشور فعال هستند و توانایی بالایی داریم.

ستاری گفت: چندین بار با نیروی انتظامی برای استفاده از هوش مصنوعی صحبت کرده‌ایم و سعی داریم همه دستگاه‌ها به سمت استفاده از این فناوری حرکت کنند.

ارسال نظر