شناسه خبر : 19282

داروهای بیماری کرونا تحت پوشش بیمه قرار دارند

داروهای بیماری کرونا تحت پوشش بیمه قرار دارند

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: همه داروهای بیماری کرونا تحت پوشش بیمه قرار دارند، لذا مردم نگران مقوله درمان در این زمینه نباشند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر، بهرام دارایی ظهر یکشنبه در مراسم معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان به میزبانی سالن آمفی‌تئاتر دانشکده دندانپزشکی سمنان با بیان اینکه مردم نگرانی درباره داروهای حوزه کرونا نداشته باشند، تاکید کرد: تمامی داروهای درمان بیماری کرونا زیر پوشش بیمه قرار دارند.

وی با اشاره به استفاده سرخود از داروها در درمان کرونا نیز، بیان کرد: داروهایی که در دستورالعمل‌های مرتبط با درمان ویروس کرونا از سوی وزارت بهداشت مصوب شده می‌بایست مرجع بیماران باشد و غیر از آن توصیه نمی‌شود.

معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو از پزشکان خواست تا درباره استفاده از ویتامین‌ها و مکمل‌ها به خصوص ویتامین دی اطلاع رسانی دقیقی به بیماران داشته باشند تا از سردرگمی مردم جلوگیری شود، ابراز داشت: افزایش تقاضای ویتامین‌ها و مصرف خودسرانه نه تنها به بیماران بلکه به شبکه توزیع داروی کشور هم خساراتی وارد می‌کند.

دارایی با اشاره به دغدغه دسترسی مصرف کنندگان اصلی به داروی انسولین نیز، گفت: کمبود داروهای بیماران دیابتی و انسولین در کشور وجود ندارد اما توزیع محدود و محتاطانه برای دسترسی بیماران حقیقی نیازمند به انسولین در دستور کار قرار گرفته است تا از سو استفاده‌های احتمالی جلوگیری شود.

گفتنی است علی رغم اعلام معاون وزیر درباره پوشش بیمه‌ای داروهای کرونایی، تحقیقات نشان می‌دهد که تقریباً تمام داروهای تجویزی پزشکان برای این نوع بیماران که جنبه تقویتی دارند به صورت آزاد حساب شده و هر نسخه از بیماری کرونا برای هر شهروند بیش از ۵۰۰ هزار تومان هزینه در بردارد. این گفته معاون وزیر درحالی مطرح می‌شود که مردم استان سمنان که درگیر بیماری منحوس کرونا شدند دست کم یکبار این موضوع را تجربه کرده‌اند.

در این مراسم ضمن قدردانی از دانایی، کامران قدس به عنوان سرپرست جدید علوم پزشکی سمنان معرفی شد.

ارسال نظر